Článek
Vlastníkem systému v České republice je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a realizátorem Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism. Koncepce systému vychází z jednoduchých zásad řízení kvality, přičemž jeho filozofií je poznání potřeb zákazníka a neustálé zlepšování kvality poskytovaných služeb v organizacích.
O správně zvolené cestě svědčí i skutečnost, že obdobné systémy a programy existují již řadu let ve Španělsku, Švýcarsku, Francii, Velké Británii a dalších evropských zemích, a i zde přispívají k lepšímu vnímání kvality poskytovaných služeb ze strany zákazníků a celkové atraktivitě turistických destinací.
„Rozhodli jsme se jít cestou neustálého zvyšování kvality našich služeb, což se ostatně od naší organizace očekává. Proto jsme se zapojili do Českého systému kvality služeb, a po splnění určitých parametrů jsme získali prestižní ocenění, která pro zákazníka představuje příslib ověřené kvality služeb. Zároveň jde ale také o ocenění práce všech zaměstnanců naší organizace,“ informovala ředitelka Turistického informačního centra Frýdek-Místek Monika Konvičná.
Informační centrum nyní bude po tři roky užívat značku „Q“, jejíž licenci bude muset každým rokem obhajovat. „Spokojenost zákazníka není závislá jen na tom, jak turistické informační centrum vypadá a jak draze je vybavené, ale zákazník rozlišuje kvalitu mezi poskytovateli podobné služby především v tom, jak s ním obsluha jedná, jak příjemné a empatické prostředí vůči návštěvníkovi nabízíme. A o to nám jde,“ doplnila Konvičná.
Certifikátem se mohou chlubit všechny pobočky Turistického informačního centra Frýdek-Místek, které se nacházejí na místeckém náměstí Svobody, frýdeckém Zámeckém náměstí a ve Frýdlantu nad Ostravicí.