Článek
Například logistická firma Zásilkovna přepravila toto pondělí 379 tisíc balíků, o 88 procent více než za stejný loňský den. „Je zřejmé, že nejen pro nás, ale celý segment e-commerce bude letošní rok rekordní a jeho celkový obrat 135 miliard z roku 2018 bude překonán,“ uvedla spolumajitelka Zásilkovny Simona Kijonková.
Také česká pobočka přepravní společnosti GLS zaznamenala v pondělí rekord. Proti běžným dnům se počet zásilek, které přijala, zvýšil o 74 procent. „Naše síť i přesto stále funguje bez významnějších zpoždění, a to i díky mimořádnému doručování o víkendu. Balíky jsme dosud doručovali následující pracovní den a věříme, že i závěrečný nápor zvládneme,“ řekl ředitel české pobočky GLS Pavel Včela.
Před Vánoci nám pomáhá 5000 brigádníků. Výrazně jsme posílili doručovatelskou síť
Jak ovšem upozornil, 17. prosinec byl posledním dnem, kdy GLS garantovala doručení balíků do Štědrého dne ve standardním režimu. Tedy včetně opakovaného pokusu o doručení v případě, že adresát není zastižen doma nebo pokud potřebuje změnit místo doručení či přesměrovat balík do výdejního místa.
Záběry z třídírny balíků: Před Vánocemi praská ve švech
Česká pošta (ČP) v pondělí, kdy byl také pro ni už tradičně vrcholný den předvánoční kampaně, přijala k doručení 450 tisíc balíků. V jejím případě to ovšem bylo o desetinu méně, než činil loňský denní rekord. Projevuje se rostoucí konkurence ostatních přepravců.
Na rozdíl od loňska zvládá ČP předvánoční nápor bez větších problémů. Posunula proto i nejzazší termíny, kdy je schopná přijatý balík doručit před Štědrým dnem.
Zatímco loni byl nejzazší termín na doručení balíku do Štědrého dne 17. prosinec, letos přijímá zásilky pro dodání do rukou adresáta až do 19. prosince a balíky k vyzvednutí na výdejním místě pak do 20. prosince. Doručovat bude i o nadcházejícím víkendu.
Česká pošta vymyslela dvourychlostní doručování. Ve výsledku jde o zdražení
„Před Vánoci nám pomáhá 5000 brigádníků. Výrazně jsme posílili doručovatelskou síť i počet výdejních míst pro balíky. Na vybraných poštách jsme také pro celý tento týden prodloužili otevírací dobu,“ sdělil na včerejší tiskové konferenci ředitel divize logistiky ČP Petr Cinkl.
Trendem jsou výdejní místa
Největší e-shop Alza.cz v pondělí utržil 263 milionů korun, což je rovněž rekord. Za minulý týden Alza prodala 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. Mezi nejčastější dárky patřila elektronika a hračky.
Největší nápor kupujících Alza očekává tento týden v pátek. I lidem, kteří si u ní zboží objednají 23. prosince, však garantuje, že si je budou moci vyzvednout tak, aby pod vánočním stromkem nechybělo.
Letošním trendem je nechat si doručit nakoupené zboží právě na výdejní místa. Podle ČTK tuto variantu jako nejspolehlivější využije před Vánoci čtyřicet procent nakupujících. Vůbec nejspolehlivější je ale samozřejmě nakoupit si dárky přímo v obchodě.