Hlavní obsah

Nejen vánoční dárky, ale i potraviny. Každý desátý Čech bude nakupovat na internetu

Novinky, mif

Celá řada Čechů si chce letos evidentně ušetřit nervy s přeplněnými obchody v předvánoční sezoně. Každý desátý člověk se totiž chystá prostřednictvím internetu vyřešit nejen nákupy dárků, ale také potravin. Na vánoční nákupy on-line se chystá dokonce více než čtvrtina Pražanů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Seznam.cz.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Průzkum ukázal, že na internetu se budou nakupovat hlavně speciální, běžně nesehnatelné a zejména těžší potraviny. „Jídlo on-line sice pravidelně pořizuje zatím jen 12 procent lidí, v Praze (kterou mají dovážkové služby dobře pokrytou) je ale počet zákazníků dvojnásobný. Nakupovat on-line tu na vánoční svátky plánuje 26 procent obyvatel,“ uvedl Darek Pikálek, marketingový a uživatelský výzkumník Seznam.cz.

Ten zároveň konstatoval, že drtivá většina lidí (95 procent), kteří nakupovali už loni před Vánocemi, se chystá k nákupům i letos. „Přestože hodnocení loňského vánočního on-line nákupu potravin bylo pozitivní, téměř polovina lidí se setkala s nějakým nedostatkem. Pokud už se nějaké potíže vyskytly, jednalo se zpravidla o dlouhou dobu dodání nebo nedoručení všech objednaných položek,“ řekl Pikálek.

Zájem lidí neustále roste

Jednotliví on-line prodejci hlásí, že zájem o nákupy potravin na internetu roste neustále. „Zájem o službu on-line nákupy vykazuje neustále rostoucí trend. Proto jsme ji v poslední domě rozšířili o další závozové oblasti. Konkrétně se jedná o Prostějov, Přerov, Olomouc, České Budějovice, Český Krumlov a Třeboň. Předvánoční období patří z pohledu prodejů k těm nejvytíženějším,“ uvedla Věra Szabó, manažerka internetového prodeje společnosti Tesco.

„Dlouhodobě pozorujeme, že čerstvé potraviny si na Rohlik.cz objednávají hlavně zákazníci z největších měst, zejména z Prahy. V hlavním městě a Brně si už zvykli na to, že jim čerstvé potraviny přivezeme do dvou hodin od objednání na internetu, což ocení zejména o vánočních svátcích,“ podotkl Olin Novák, komerční ředitel Rohlik.cz.

Špatné zkušenosti má málokdo

„On-line supermarketům se daří především ve velkých městech všude na světě. Například ve Velké Británii, tedy na jednom z průkopnických trhů, služba nikdy nedokázala opustit metropolitní oblasti, kde je nejvíce poptávky na nejmenším území, a logistika tedy nejjednodušší. Česko je vlastně unikátní v tom, kolik zákazníků si objednává také v regionech. Obyvatelé větších měst nicméně mají standardně trochu jiné životní tempo a například v Praze přibývá těch, kteří považují velké zásobovací nákupy v supermarketech za zážitek, který si rádi odpustí,“ doplnil Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.

Zájem lidí roste s největší pravděpodobností také proto, že s on-line nákupy potravin má špatné zkušenosti jen naprosté minimum lidí (4 procenta). „V kamenných obchodech si nákup vyloženě užívala jen zhruba čtvrtina respondentů. Hned 17 procent dotázaných uvedlo, že nakupování pro ně bylo stresující, nic příjemného, nebo dokonce hrozný zážitek. Nejvíc jim vadilo množství lidí v obchodech, shon, tlačenice, zmatek a třeba i plná parkoviště,“ uzavřel Pikálek.

Výběr článků

Načítám