Článek
Když jsem se na výroční tiskové konferenci dozvěděl něco víc o chystaném Renaultu Megane E-Tech Electric, napadlo mě, zda bude existovat i nějaká ostřejší verze, když jsou elektromobily díky nejtěžší komponentě uprostřed a nízko poměrně dobrým základem pro stavbu řidičsky zajímavého auta. Nějaká verze Alpine by měla na co navazovat - poslední spalovací megane R.S. byl vynikající.
Kladnou odpověď jsem nedostal, a když jsem ve stejný den byl svědkem odhalení Škody Enyaq Coupé RS iV, napadlo mě, jak to bude po stránce řidičsky zajímavých aut - tedy, pro ty řidiče, kterým není vrchol zábavy dupat po plynu a jezdit rovně - s elektromobily obecně. Jinými slovy, jak elektřina nahradí segment ostrých hatchbacků.
Příležitost, nebo výmysl pro horních deset tisíc? Příznivec vs. odpůrce elektromobility
S motoristickým novinářem Vojtěchem Dobešem, který vystřídal několik různých působišť a na Facebooku ho často potkáte vášnivě bránit elektrická auta, se nad tím zamýšlíme. A docházíme mimo jiné k tomu, že jestli škodováčtí inženýři pracovali na enyaqu RS stejně jako na octavii RS či kodiaqu RS, máme se jako nadšení řidiči opravdu na co těšit.
V novém díle podcastu Po asfaltu se mimo jiné dozvíte také, proč člověk na sociálních sítích někdy vypadá jako zastánce elektromobilů, i když se jen snaží vyvracet nesmysly, jak to je s jízdou smykem s elektrickými auty, proč je u nich tak snadné dosahovat vysokých hodnot výkonu a proč některá můžou mít lepší dojezd se silnějším pohonem.
Po asfaltu
Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.