Článek
Na podzim, zrovna v době, kdy obrovská spousta českých řidičů přezouvala z letních na zimní pneumatiky, jsme s Anisem Stitou zavedli debatu na téma celoročních pneumatik. Jestli jsou pořád tak nepříjemným kompromisem, že v létě jsou příliš měkké a v zimě příliš tvrdé, a tedy nefungují nikdy pořádně, nebo zda se na nich dá jezdit vcelku normálně celý rok.
Nechce se vám pořád přezouvat? O celoročních pneumatikách z dlouhodobých zkušeností

Zima se poté - alespoň v nížinách - ukázala být vhodnou právě pro celoroční pneumatiky. Já jsem shodou okolností v nedávných týdnech vykonal dvě delší cesty svým starým chryslerem, což běžně nedělám. V něm jsou bezpečnostními prvky mé ruce a nohy, nemá ani ABS.
Jak moc pomáhá ABS? Zkusili jsme kurz bezpečné jízdy v autě bez něj

Už více než dva roky na něm mám celoroční pneumatiky, ovšem až nyní jsem měl skutečnou příležitost je vyzkoušet pořádně na suchém, ale zmrzlém asfaltu, na mokré silnici a trochu i na sněhu. A shodou okolností jsem nedávno také na nadstandardních čtrnáct dní dostal nové novinářské auto na celoročních pneumatikách, které jsem potrápil i ve skutečně zimních podmínkách.
Jak fungovalo jedno i druhé, a co je zajímavého na denním ježdění autem veteránského či skoro veteránského věku, se dozvíte v novém dílu podcastu Po asfaltu. A kromě toho také například, že rozdíl mezi novými a starými auty není jen v množství elektronických pomocníků a proč je ručička teploměru chladicí kapaliny v nových autech za jízdy přikována na jedné hodnotě.
Po asfaltu
Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.