Článek
Barney zvládá míchané nápoje za použití 16 různých lihovin a osmi nealkoholických nápojů, nabídne ale i pivo nebo prosecco. Zákazníci si nápoje objednávají přes své mobilní telefony a robot jim dá vědět, že jejich nápoj je připraven, na velké obrazovce nad barem. V nabídce je i robot-barista, který zvládá přípravu různých káv. Kromě přípravy nápojů dokáže také dezinfikovat své robotické rameno a pokud bude mít jeho majitel zájem, může Barney i konverzovat a žertovat.
„Myslíme si, že Barney může být zábavnou atrakcí, která může přivést lidi do baru, protože se neustále pohybuje a je tak odlišný,“ řekl agentuře Reuters ředitel prodeje švýcarské společnosti Gery Colombo. Očekávaná klientela, tedy restaurace a hotely, sice nejprve kvůli krizi nebyla zrovna nakloněna utrácení, situace se však podle Colomba pomalu mění a zájem se zvyšuje. Barneyho cena se pohybuje kolem 120 tisíc švýcarských franků (2,8 milionu korun).
Vodicí psy pro nevidomé by mohl nahradit robotický gepard

„Určitě by mohl být výhodou pro zákazníky, kteří chtějí barmana schopného pracovat 24 hodin denně, může servírovat přesně takové nápoje, jaké zákazníci chtějí, a současně se omezí kontakt mezi lidmi,“ dodává Colombo. Firma zatím prodala roboty do Číny a Ománu, kde jeden z robotů připravuje moctaily, tedy nealkoholické míchané nápoje, v nákupním centrum.
Na robotických barmanech pracují také další firmy v Evropě a Asii. Zatím však není jisté, zda nakonec nahradí lidské barmany. „Nemůžeme říct, jak bude vypadat gastronomický průmysl za několik let, ale jsme přesvědčeni, že robotika v něm bude mít svoji roli,“ uvedl Colombo.