Článek
Olympijský maskot se v Číně těší velké popularitě. Například plyšové pandy v průhledných kombinézách kvůli vysoké poptávce v obchodech chybějí a lidé na ně stojí dlouhé fronty.
Jeden z fanoušků si nechal na hlavě udělat originální účes a pandu má teď vystříhanou na zadní straně hlavy. „Je to speciální olympijský účes. Když jsme se bavili o tom, že je nedostatek plyšových maskotů, tak jsem mu navrhl, že mu pandu udělám na hlavě,” řekl agentuře Reuters kadeřník Wang Ťien-feng z města Čao-čching.
Na olympiádě se to roboty jenom hemží. Připraví burger nebo namíchají drink
Díky originálnímu nápadu už za ním přišly desítky lidí, ale jestli někdo další dostal odvahu posadit se do kadeřnického křesla, kadeřník neprozradil.
Nevyzpytatelná popularita
V Pekingu se pandí maskot stal příležitostí, aby se lidé mohli alespoň symbolicky zapojit do konání her, kterých se jinak nemohou zúčastnit. Přísná protipandemická opatření znamenají, že na sportoviště může jen hrstka čínských fanoušků.
Popularita olympijských maskotů a s nimi spojeného reklamního zboží je často dost nevyzpytatelná. Z některých se stane hit a jiné vyšumí z paměti ještě před skončením her. To byl například případ olympijských her v roce 2016 v Riu a jejich maskota jménem Vinicius anebo trojice maskotů ze Salt Lake City v roce 2002.
Může se vám hodit na Firmy.cz: