Článek
Pivovar The Meantime Brewing z londýnského Greenwiche tvrdí, že se jedná o první takový produkt na světě. Cílem nápadu bylo vytvořit pivo, které by dané osobě opravdu dokonale sedělo.
„Podle DNA pochopíme chuťový profil jedince a pak si řekneme dobře, vy mimořádně dobře rozpoznáváte hořké příchutě, takže uděláme pivo, které má právě takovou charakteristiku, takže vám bude chutnat a perfektně sedět chuťovým buňkám,“ citovala agentura Reuters sládka Ciarana Giblina.
Zájemci o takovéto pivo jsou nejprve odebrány sliny, které poté zpracuje společnost věnující se analýze DNA. Na základě výsledků, které ukážou jaké chutě je daná osoba schopná identifikovat, pak v pivovaru dají dohromady odpovídající recepturu.
Etiketa, sklenice a obří cena
„Je tam hodně prvků, které musíme spojit, abychom mohli dodat pivo, které bude pro někoho perfektní. Je to komplexní proces,“ dodal Giblin s tím, že zákazníkovi bude dodáno minimálně 1200 litrů tohoto individuálního piva.
Součástí balíčku je i možnost navrhnout si vlastní etiketu a třeba i sklenici. Pivovar věří, že takto může dojít k propojení se zákazníkem, jaké nikdo jiný nenabízí.
Pokud by někdo opravdu stál o pivo vyladěné podle jeho chuti, musí si připravit 25 tisíc liber, tedy necelých 800 tisíc korun.