Článek
Psal se rok 1971, když Bill Backer stvořil dnes již klasickou reklamu na Coca Colu, která učila své fanoušky a konzumenty zpívat v perfektní harmonii. Backerovi se s jeho týmem podařilo uvést v nesmrtelnost mnoho sloganů, které opěvovaly tento nápoj.
Brainchild ad man Bill Backer of iconic “I’d Like To Teach The World To Sing” ad passes: https://t.co/l6erD6NBXZ pic.twitter.com/lrI0sN1Rmq
— CBS Evening News (@CBSEveningNews) 19. května 2016
A Coca-Cola nebyla jediná. Slogan „všechno, co jste kdy hledali v pivu... a méně” se u Miller Lite vžil také skvěle. S Millerem spolupracoval dlouhodobě, z čehož také vznikl zažitý termín pro čas na pití piva zvaný „Miller Time” (tedy čas na Millera). V pivovarnictví spolupracoval dále také se značkou Löwenbräu.
I reklama může být příspěvek kultuře
Úspěch ale slavily také reklamy na polévky Campbell's či poněkud kontroverzně znějící „malé holčičky mají hezké kudrlinky, ale já mám rád Oreo” reklama na známé sušenky. Zmínit by se měly také jeho reklamy pro Hyundai, Xerox a mnohé cigarety.
Backerovi bylo dlouho jasné, že na něj nebude pamatováno jako na hudebníka, ale jako na tvůrce reklamy. To koneckonců řekl i deníku New York Times, když se v roce 1993 chystal do penze. „Mé hudební projekty si nikdo pamatovat nebude, ale když stvoříte malou hymnu, abyste jejím prostřednictvím nějak spojili svět, je to určitý příspěvek,” řekl tehdy.