Článek
„Když přijedu na filmový festival, říkám, že jsem poctěn. Ale dnes jsem hrdý, že zde mohu být. Lidé se mě často ptají na americké filmy 70. let, proč právě toto byl zlatý věk filmu, kde se to vzalo? Já i mí kolegové jsme byli velmi ovlivněni evropskými filmy let padesátých a šedesátých. Mou generaci zásadně ovlivnil český film Ostře sledované vlaky.“
„Co dál ovlivnilo naši tvorbu, bylo pražské jaro. Pro nás v Americe to bylo něco neskutečného. Motivovalo nás to k tvorbě významných filmů, ale také k tomu, abychom se postavili útlaku. Mnoho filmařů mé generace vám vděčí za inspiraci.“
„Chci poděkovat panu Bartoškovi, panu Ebenovi a celému festivalu za čest být zde. Nikdy nezapomenu na tento den, na tento týden, který jsem strávil zde a v Praze,“ řekl.
Friedkin začal svou kariéru režírováním televizních pořadů a dokumentů, do dějin světového filmu se zapsal především snímky Francouzská spojka (1971), Vymítač ďábla (1973) či Mzda strachu (1977), jejíž zrestaurovanou verzi také uvedl.
„Je to můj vlastní nejoblíbenější film a děkuji vám všem za to, že jste se přišli podívat na zrestaurovanou verzi filmu starého 37 let.“