Článek
● Esej Václava Bělohradského o unipolární poruše dnešního světa; kdy přestalo být Rusko partnerem v budování postbipolárního světového řádu, jakou roli v tom hrály zhroucení mezinárodní politické komunikace či euforie Západu po konci studené války a jak vypadá pohled do skutečné tváře naší civilizace zbavené zkrášlujících filtrů?
● Rozhovor s bezpečnostním analytikem Michalem Smetanou o rusko-ukrajinské válce optikou politické psychologie; proč bychom neměli věřit, že se Putin zbláznil, jaký vliv na nás má válečná propaganda obou stran a v čem spočívají úskalí zasazování současného dění do příběhů minulosti?
● Recenzi Štěpána Šandy na nové, rozšířené vydání knihy Karla Veselého Hudba ohně. Radikální černá hudba, od jazzu po hip hop a dále; jak se „černá“ hudba podřizovala zákonitostem „bílého“ popkulturního průmyslu, v čem se vlastně liší sonické revoluce od těch celospolečenských a proč byli černí otroci možná prvními lidmi modernity?
● Sloupek Štefana Švece o Praze coby městě stínů bez bytostí; jak dopadl staroměstský písař Mikuláš Žežulka, který si přál mít vznešené jméno, proč se pod oknem paláce pánů z Kunštátu zjevuje stín zamilovaného mladíka a jak se poznají stíny jezuitů, kteří spálili srdce Jiřího z Poděbrad?
● Krátké glosy o dvou nových knihách; lexikografickém díle Patrika Ouředníka Slova v zapomenutí daná a románu Waltera Tevise Dámský gambit