Článek
„Výstava se zaměřuje na interakce lidských i nelidských zvířat a na to, jakou roli při nich hrají nejen fotografické technologie. Opírá se také o úvahy anglického antropologa Alfreda Gella, který upozornil na vnitřní podobnost pastí a uměleckých děl,“ uvádí galerie.
Opět bude část výstavy možné zhlédnout přes výlohu galerie. „Po vzoru trpělivé fototechniky tak výstava líčí na pohledy případných kolemjdoucích, aby se s nimi pokusila vyprostit z pasti přítomnosti,“ píše galerie na svých stránkách.
Lidé budou moci vidět například snímky hyeny a levharta chycených do pasti a zdvojeně znehybněných fotoaparátem, které pořídil cestovatel, lovec a fotograf Bedřich Machulka na začátku dvacátého století v Súdánu.
Architekt a fotograf Harry Kilberger, který emigroval z Čech do Austrálie, se v roce 1966 během pracovní cesty zastavil na poloostrově Matupi v Bismarckově souostroví. V sérii diapozitivů tam zachytil tradiční proces výroby vrší, tedy pastí na ryby, od přípravy proutí přes jejich postupné pletení až po uskladnění na mořském břehu.
A například vztah lidských a nelidských zvířat dlouhodobě zkoumá kolektiv umělkyň, které vystupují pod jménem Neozoon a působí mezi Německem a Francií. V trojici krátkých videí z let 2014 až 2017 pracují s volně dostupnými fotografiemi, na nichž se lovci poplácávají nad svými kořistmi, i se záběry z YouTubu, na kterých se páníčci a paničky „čumáčkují“ se svými mazlíčky.