Článek
Výtky si v některých recenzích vysloužila režisérka Friederike Hellerová za zpracování hry. Podle deníku Kleine Zeitung pro Handkeho „platné argumenty o zoufalství světa” našla režisérka jen „vágní obrazy”. Deník Kurier zase hru označil za příliš dlouhou pro salcburský festival. „I přes živou hudbu nemělo představení drive,” míní server Vorarlberger Online.
„Člověk si během těch téměř dvou hodin znovu a znovu kladl otázku: o co tady vlastně jde?” komentovala premiéru rakouská tisková agentura APA. Podle ní režisérka udělala chybu, že se příliš držela textu.
Podle autora recenze v deníku Kurier, který ovšem komentoval předpremiéru, publikum herce odměnilo „unaveným potleskem”. Režisérka podle listu udělala chybu zejména tím, že se snažila zdůraznit naléhavost tématu hry její „pomalostí”. Hru by podle deníku „šlo zahrát během hodiny”. Podle autora článku v deníku Kurier nezpracoval Handke „poutavé téma” v divadelní hru, nýbrž v „esej přestrojenou za divadelní hru”.
Na salcburském festivalu by měl být Zdeněk Adamec uveden ještě sedmkrát. V Česku ji pro příští divadelní sezonu chystá pražské Divadlo Na zábradlí v režii Dušana D. Pařízka.
Zdeněk Adamec, který se narodil v roce 1984, pocházel z Humpolce a v době činu byl studentem střední průmyslové školy. V březnu 2003 se polil hořlavinou a zapálil u Národního muzea na Václavském náměstí v Praze. Přes rychlý zásah kolemjdoucích a zdravotníků se ho nepodařilo zachránit. Důvody svého činu vysvětlil v dopise nazvaném Akce pochodeň 2003, v němž se označil za „oběť takzvaného demokratického systému, kde ale nerozhodují lidé, avšak peníze a moc”. Dopis zakončil slovy: „Prosím neudělejte ze mě blázna.”
Salcburský festival, jeden z nejvýznamnějších svátků klasické hudby, opery a divadla, začal v sobotu za přísných hygienických opatření kvůli koronaviru. Jako jeden z mála velkých hudebních a divadelních festivalů v Evropě nebyl kvůli pandemii covidu-19 zrušen. Program byl však zkrácen a upraven. Místo původně plánovaných 200 kulturních akcí jich v programu zůstalo 110.