Článek
Skupina byla hodně ovlivněna viktoriánskou dobou a hospodskou kulturou, fascinovaly ji jiný svět, prostitutky, námořnické krčmy i cirkusy nebo zločiny a hřích. Své pojetí pilovala na počátku devadesátých let v Praze na Žižkově, a právě těmto divokým časům je věnováno poslední album.
The Tiger Lillies zahrají s orchestrem a zavzpomínají na Sodomu a Gomoru v Praze
Pro soubor je typický vysoký hlas Martyna Jacquese, který byl ovlivněn technikou kastrátů, a střídání akordeonu s pianem. Jacquese už doprovází jen kontrabasista a bubeník, soubor však využívá i méně tradiční nástroje, jako jsou pila nebo teremin. V jeho tvorbě je patrný vliv brechtovských písní z Žebrácké opery z pera Kurta Weilla, i kabaretu a vaudevillu nebo francouzského šansonu. Skupina podobně jako Weill natočila i vlastní verzi sedmi smrtelných hříchů.
The Tiger Lillies za svou kariéru vydali na třicet alb a spolupracovali i s Kronos Quartetem či Alexanderem Hackem z Einstürzende Neubauten. Velkého úspěchu dosáhl jejich muzikál z viktoriánských dob Shockheaded Peter, který získal divadelní cenu Olivier. Pro pražské Divadlo Archa zase vytvořili s režisérem Jiřím Havelkou v roce 2010 hudební moralitu Zde jsem člověkem! Písně z alba Devil´s Fairground s doprovodem orchestru Berg zazněly loni v září premiérově v Arše.