Článek
V jednom z nich Kaiser mluví o jejich uměleckém setkání. Že vlastně ani neví, proč si máma undergroundu vybrala jeho, seriózního a národem obdivovaného herce. Prý prohlásila, že si to chtěla vyzkoušet s „komerčákem“.
Tohoto na první pohled protikladného propojení si všímá v doslovu i Michal Huvar. A poukazuje na fakt, jak spolupráce oběma prospěla. Lidé chodí možná primárně na toho známého herce, ale výraznější personou je přece jen Vokatá.
Její parťák sice také zpívá, nicméně jeho zpěv působí komorněji, možná i trochu šansonově. Když zpívá známou skladbu Muchomůrky bílé, kterou mají posluchači pěvně spojenou s hlasem Mejly Hlavsy, dostává celé vyznění písně mnohem syrovější ráz.
Většina textů pochází z pera Dáši Vokaté. Ráda pracuje s údernými, někdy až primitivními rýmy. To proto, aby jejich poselství bylo jasné a zřetelné. Nehledá v nich zbytečné slovní ornamenty, naopak míří přímo na komoru.
Když ve skladbě Agregát zpívá Máš mě rád, záříš jako agregát, nebo v písni Cetky, že nesnáší cetky všech bab, protože chce, aby se na jejím těle blýskal pořádný chlap, vypráví příběh ženy, která touží po lásce. Mluví o ní sice poněkud natvrdo, ale zato upřímně a bez příkras.
Máma undergroundu Dáša Vokatá udělala z komerčáka Oldřicha Kaisera rockera. Ten jí zase na oplátku díky svým instrumentálním schopnostem (hraje na kytaru, housle, kontrabas a perkuse) pomohl hudebně obohatit její písně.
Může se vám hodit na Zboží.cz: