Článek
Krásný den nevydržel a i do Hradce Králové přišla večer bouřka, před níž varovali meteorologové. Během koncertu britských The Kooks se obloha rychle zatáhla černočernými mračny a zvedl se prudký vítr. Když v dálce udeřil první blesk, většina diváků se rozběhla. Utíkali pryč od pódia směrem do bunkrů pro letadla, kde byly menší scény. Propukl chaos, protože lidé utíkali různými směry. Stánkaři se současně snažili zachránit své stánky. Pak vypadla elektřina a přerušila se vystoupení.
Déšť bičoval areál přívaly vody asi hodinu, horší ale byly prudké poryvy větru, které lámaly stromy a strhávaly stany. Pořadatelé vyzývali návštěvníky, aby zůstali v bunkrech, nebo opustili areál. Hlavně se starali, aby nebyli na otevřených prostranstvích.
V areálu se objevily sanitky. Kolem půl jedenácté tiskový mluvčí festivalu Jiří Hlinka oznámil, že bylo zraněno několik lidí. Podle něj utrpěli i zlomeniny. Počet zraněných neupřesnil, ale uvedl, že je to jen v řádu jedinců. Současně dodal, že déšť a pustošivý vítr zanechaly stopy na stanovém městečku. Povaleny byly nejen stany, ale i některé bariéry.
Situaci komplikovaly polámané a popadané stromy, které museli hasiči odstranit.
Program pokračoval i v noci, ale jen na krytých scénách, velká pódia byla plná vody a nebylo bezpečné na nich hrát. Hlavní hvězda Faith No More nevystoupila. Nehrála ani taneční legenda Orbital. Snaha přeložit koncert Faith No More na pátek byla marná, skupina hraje jinde. Přitom mnozí přijeli právě na Faith No More. Areál byl vyprodaný. Parkoviště byla už odpoledne zaplněna tisícovkami aut.
Zahrál pouze americký DJ Skrillex. Vystoupil asi dvacet minut po půlnoci ve stanu YouTube, který byl zcela zaplněný. Jeho čtyřicetiminutový set sledovalo zcela nadšené publikum, na kterém byla patrná euforie, že program pokračuje.
V programu se však objevil ještě jeden problém. Bubeník obnovené švédské hardcorové legendy Refused nestihl letadlo, a vystoupení kapely se proto přesunulo na noc. To se však už koncertovat nemohlo.
A tak si diváci mohli vychutnat především britské The Kooks, kteří čerpali z písničkového rocku konce šedesátých let ovlivněného psychadelií se stylovým zajíkavým zpěvem. Energické vystoupení nabídla americká parta Flogging Molly hrající irský punk a objevem se stala belgická skupina Selah Sue s vynikající zpěvačkou, která z folkového projevu přecházela do soulu. V tvorbě kapely byly jasně patrné vlivy urban music a hip hopu, ale v kořenech byly cítit šanson a brechtovská divadelní píseň.