Článek
Na úvod zazněla dvacetiminutová monumentální symfonická báseň Praga Dvořákova žáka a zetě Josefa Suka. Dále vystoupil při svém festivalovém debutu mladý americký pianista Kit Armstrong, který přednesl sólový part méně známého Klavírního koncertu č. 5 F dur s podtitulem Egyptský francouzského skladatele Camillea Saint-Saënse.
Udivoval neobyčejně brilantní prstovou technikou, která navíc byla ve druhé větě umocněna exotickým zvukovým kouzlem. Po přestávce zaznělo orchestrálně a rytmicky efektní Stravinského Svěcení jara.
Úterní festivalový koncert byl ve znamení nastupující generace hudebníků. Pod taktovkou Tomáše Netopila vystoupili Mladí filharmonici Dvořákovy Prahy. Je to orchestr složený ze studentů konzervatoří a vysokých uměleckých škol do čtyřiadvaceti let, který se formuje z řad frekventantů orchestrální Letní hudební akademie v Kroměříži.
V úvodu večera se odehrála světová premiéra skladby Lukáše Sommera nazvaná Dvořák Airlines, což je zhruba dvacetiminutová dvouvětá kompozice pro smyčcový orchestr, která srovnává Dvořákovu cestu lodí Saale 1892 do Ameriky s dnešním „pohodlným“ přeletem v Boeingu 747.