Hlavní obsah

Pražští symfonikové na Dvořákově Praze

Právo, Ivan Ruml

Tři stylově odlišná hudební díla, která vznikla na přelomu devatenáctého a dvacátého století, byla ve středu na programu Dvořákovy Prahy. V pražském Rudolfinu hrál pod taktovkou svého šéfdirigenta Tomáše Braunera Symfonický orchestr hl. m. Praha FOK.

Foto: Dvořákova Praha - J. F. Mousseau

Kit Armstrong přednesl sólový part Klavírního koncertu č. 5 F dur.

Článek

Na úvod zazněla dvacetiminutová monumentální symfonická báseň Praga Dvořákova žáka a zetě Josefa Suka. Dále vystoupil při svém festivalovém debutu mladý americký pianista Kit Armstrong, který přednesl sólový part méně známého Klavírního koncertu č. 5 F dur s podtitulem Egyptský francouzského skladatele Camillea Saint-Saënse.

Udivoval neobyčejně brilantní prstovou technikou, která navíc byla ve druhé větě umocněna exotickým zvukovým kouzlem. Po přestávce zaznělo orchestrálně a rytmicky efektní Stravinského Svěcení jara.

Úterní festivalový koncert byl ve znamení nastupující generace hudebníků. Pod taktovkou Tomáše Netopila vystoupili Mladí filharmonici Dvořákovy Prahy. Je to orchestr složený ze studentů konzervatoří a vysokých uměleckých škol do čtyřiadvaceti let, který se formuje z řad frekventantů orchestrální Letní hudební akademie v Kroměříži.

V úvodu večera se odehrála světová premiéra skladby Lukáše Sommera nazvaná Dvořák Airlines, což je zhruba dvacetiminutová dvouvětá kompozice pro smyčcový orchestr, která srovnává Dvořákovu cestu lodí Saale 1892 do Ameriky s dnešním „pohodlným“ přeletem v Boeingu 747.

Související témata:

Výběr článků

Načítám