Hlavní obsah

Petr Horníček o Heroes: Popisujeme hrdinství každodenního života

Právo, Radmila Hrdinová

Losers Cirque Company patří k předním novocirkusovým domácím souborům. Jeho vedoucí Petr Horníček se vedle akrobacie věnuje bojovým uměním a sportovní lukostřelbě. Jakožto student oboru oděvnictví na Technické univerzitě v Liberci má blízko i ke scénografii.

Foto: Milan Malíček, Právo

Petr Horníček

Článek

Již na loňské inscenaci Ego jste spolupracovali s Danielem Špinarem a Radimem Vizvárym. Proč jste je oslovili i v případě Heroes?

Spolupráce s tímto kreativním týmem je pro celou naši skupinu velice přínosná. Už při tvorbě inscenace Ego, v níž vystupují pouze dva performeři, jsme s Danem a Radimem přemýšleli o další spolupráci.

Chtěli jsme vytvořit představení, v němž vystoupí všichni naši akrobaté. Velmi nás nadchla i představa propojení pantomimy a akrobacie. To vše je součástí Heroes.

Proč jste zvolili téma hrdina a hrdinství?

Nápad na zpracování tématu vznikl už před několika lety. Během doby se pohled na téma hrdinství hodně měnil. V představení vnímáme hrdiny jako osoby, které mohou pomoci například zachránit život.

Definice hrdinských činů a hrdinů jako takových se neustále mění a je mnoho variant, jak téma uchopit. Heroes nenahlíží na hrdiny jako na rytíře v lesklém brnění či svalovce s kápí a maskou, spíš popisujeme hrdinství každodenního života.

Téma boje o přežití jste sledovali už v inscenaci Kolaps. V čem jdou Heroes dál?

Hlavním tématem Kolapsu jsou životní zhroucení a selhání, kolapsy, které člověka během jeho života potkávají, od narození až po smrt. Bojem o přežití se zabývá pouze okrajově.

Nová inscenace Heroes je o situaci člověka, který se po autonehodě ocitl v kómatu. Na scéně probíhá jeho vnitřní boj o život.

Kdo je pro vás osobně hrdina?

Hrdinové jsou pro mě všichni lidé, kteří jsou ochotní dělat pro své okolí více než sami pro sebe.

Pro Heroes jste vytvořil i scénografii. Jak vznikala a má scénografie pro pohybové divadlo svá specifika?

Mám rád jednoduché a efektní věci a přesně to se promítlo do výsledné podoby scény. V pohybovém divadle nejsou pro scénografii žádné specifické limity, ale je samozřejmě důležitá její funkčnost, která musí být přizpůsobena pohybu.

V Heroes používáme velkou bílou látku, která má mnoho významů a využití. Může asociovat sterilní nemocniční prostředí, doktorský plášť atd.

Může se vám hodit na Firmy.cz:

Související témata:

Výběr článků

Načítám