Hlavní obsah

Grafický kabinet nabízí výběr z baroka

Právo, vej

Do 12. července potrvá příležitost prohlédnout si ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech výběr kreseb a grafik ze sbírek Národní galerie Praha. Ve znovuotevřeném Schwarzenberském paláci byly loni na podzim Sbírce grafiky a kresby vyhrazeny nové prostory pro výstavy z oblasti starého umění, které nahradily dosavadní Grafický kabinet ve druhém patře paláce.

Foto: Repro – Národní galerie Praha

Giovanni Battista Piranesi: Část rozlehlého a velkolepého přístavu, 1750.

Článek

Zahajovací výstava s názvem Linie, světlo, stín v novém Grafickém kabinetu v přízemí paláce představuje ve dvou etapách mistrovská díla na papíře a pergamenu uměleckých epoch renesance, manýrismu, baroka a klasicismu. První část výstavy ukázala loni na podzim kresby a grafické listy renesance a manýrismu, hlavně grafické listy představitele německé renesance Albrechta Dürera.

Druhá se nyní soustředí zejména na díla barokního umění, především českého a středoevropského baroka od Karla Škréty, Petra Brandla, Václava Vavřince Reinera, Michaela Heinricha Rentze a Antona Kerna. Ze zahraničních osobností jsou vystaveny hlavně práce představitelů severského a italského grafického umění 17. a 18. století, Rembrandta van Rijn a Giovanniho Battisty Piranesiho.

Protože výtvarná díla na papíře musí být chráněna před účinky světla, které je ničí, nelze je vystavovat dlouhodobě. K vidění tedy budou vždy jen po kratší dobu dvou až tří měsíců.

K výstavě Linie, světlo, stín byl vydán i katalog v české a anglické verzi. V šedesáti heslech ukazuje významné, ale někdy i méně známé kresby a grafické listy. Nechybí v něm světoznámý autoportrét Giuseppeho Arcimbolda, grafické listy Albrechta Dürera, Rembrandta nebo Karla Škréty.

Výběr článků

Načítám