Článek
Deník Sächsische Zeitung cituje Renče, že chtěl natočit milostný film. Podle listu přitom režisér zanedbává historické okolnosti.
"Nadcházející hrůzy nacistického teroru se dotýkají blyštivého světa hvězd a mocných jen okrajově. Baarová tak nerozumí, proč její kolegyni zakázali hrát, a Goebbels se jen zmíní o tom, že to byla Židovka," uvedl list.
Jako absurdní moment na hranici parodie působí podle listu filmová scéna, kdy ministra propagandy dožene k pláči nacistický vůdce Adolf Hitler, který mu zakáže pokračovat ve vztahu s Baarovou. Deník podotýká, že na středeční premiéře filmu v Praze se při této scéně ozýval z publika smích.
Kdo si ještě pamatuje Baarovou?
Deník Trierischer Volksfreund vyjadřuje i pochyby o historické hodnověrnosti toho, že se Baarová do Goebbelse skutečně zamilovala. "Joseph Goebbels rozhodně nebyl Georgem Clooneym své generace. Byl malý, hubený a tělesně postižený. Jeho pravá noha byla deformovaná, takže kulhal. To mu později vyneslo přezdívku Kozel z Babelsbergu," píše list a vyjadřuje přesvědčení, že Baarová u ministra propagandy spíš hledala způsob, jak dále posunout svou kariéru.
Německé deníky také citují z českých recenzí, které film označují za romanci určenou pro export. "Jestli film přijde i do Německa, ale zatím není jasné. Kdo si tu ještě pamatuje na Lídu Baarovou?" ptá se Trierischer Volksfreund.