Článek
Do jednoho roku od zahájení vysílání chce televize dosáhnout podílu 1,5 procenta. Podle mluvčího stanice Matěje Štýse jsou i přes větší konkurenci současné výsledky lepší než počáteční sledovanost u ostatních zpravodajských stanic. Podle mediálních analytiků, které oslovila ČTK, však televize zatím zůstává za očekáváním.
ČT 24 vysílá od roku 2005 a v prvním roce fungování dosahovala průměrného podílu kolem 0,31 procenta, stanice však tehdy měla po zemi jen částečné pokrytí. Nyní za červenec 2020, kdy ji už mohou přijímat domácnosti po celém Česku, měla podíl kolem 4,9 procenta. Mezi další konkurenty patří podle analytiků i portál Seznam Zprávy.
Prima ohlásila spuštění CNN Prima News
Podíl průměrné celodenní sledovanosti 0,37 procenta dosahuje CNN Prima News podle mluvčího Štýse jak v hlavní skupině diváků starších 15 let, tak i v její strategické cílové skupině 15 až 69 let.
"Na základě dat sledovanosti jsou tyto hodnoty vyšší v porovnání s počáteční sledovaností ostatních zpravodajských stanic na trhu, a to i vzhledem k mnohem větší konkurenci, tedy k většímu počtu televizních kanálů na trhu," uvedl.
Analytici: Nenaplnila očekávání
Podle mediálních analytiků však stanice zatím zůstává za očekáváním a co do aktuálního podílu sledovanosti zaostává za konkurencí. "Zatím se neukázala žádná výrazná přidaná hodnota nové stanice," uvedl mediální expert serveru Digizone.cz Filip Rožánek.
Redaktorka promluvila na Schillerovou anglicky, teď čelí vlně vulgarit
Upozornil, že je nutné tak velkému projektu dát čas na rozjezd, přesto už nyní podle něj lze pozorovat některé drhnoucí postupy. Připomněl například jednu z nedávných železničních nehod, kterou s náskokem před Prima News oznámily i některé televize, které se nespecializují na zpravodajství.
Původní očekávání zatím stanice nenaplnila ani podle šéfredaktora serveru Televizniweb.cz Jana Potůčka. "Forma daleko předčila obsah, graficky se určitě CNN Prima News nedá nic vytknout. Obsahově stanice tratí na synergii s hlavním kanálem Primy, což se projevuje především na Hlavních zprávách, kde cílové skupiny obou stanic jsou odlišné," uvedl.
Od zpravodajské stanice očekával především více původních témat, která by přebírala ostatní média. "Na druhou stranu je třeba uznat, že i ČT 24 ve svých začátcích měla velmi nízký podíl na sledovanosti, a to nebyla zdaleka tak velká konkurence v pozemním vysílání," podotkl.