Článek
„Jde výhradně o žijící autory, kteří dnes aktivně tvoří. Výstava tak bude reprezentativní ukázkou umělecké tvorby ve skle v 21. století u nás,“ řekl Ondřej Škarka ze společnosti Art Lines, která celou akci organizuje, s tím, že česká prezentace bude součástí 5. ročníku mezinárodního festivalu skla The Venice Glass Week.

Martin Janecký – Starman I. a Starman II.
Podle kurátorky projektu Márie Gálové latinský název expozice funguje ve dvou rovinách: „Doslovně, i jako řečnická otázka. Je jakýmsi zamyšlením nad tím, jakými cestami se česká ateliérová tvorba ve skle v posledních letech ubírá. Napoví, kam současné české autorské sklo za téměř 60 let po svém fenomenálním úspěchu na EXPO 58 v Bruselu došlo,“ připomíná Gálová.
Své artefakty budou mít na výstavě skláři: Vladimíra Klumpar (1954), Zdeněk Lhotský (1956), Jaroslav Róna (1957), Michal Macků (1963), Petr Stanický (1975), Klára Horáčková (1980), Martin Janecký (1980), Michaela Spružinová (1983), Luba Bakičová (1985), Tomáš Krejčí (1994).

Zdeněk Lhotský – Reliéf
I u zkušenějších autorů byl při výběru konkrétních artefaktů kladen důraz na nové formy a výrazy. Ať už jde o sochaře, malíře a performera Jaroslava Rónu nebo Zdeňka Lhotského, malíře, sochaře a technologa. Oba jsou totiž původním zaměřením vystudovaní sklářští výtvarníci. Společně s třetí vystavující, Vladimírou Klumpar, byli žáky legendárního Stanislava Libenského.

Tomáš Krejčí - Pillow object

Luba Bakičová - Under Way

Klára Horáčková - Bílý věnec
Díla byla vybrána i podle toho, zda se dokáží v Benátkách sžít s velmi specifickým prostorem industriálního charakteru. Výstavní galerie se totiž nachází na ostrově Guidecca, jenž býval v minulosti částí Laguny Veneta vyhrazenou pro mlýny, pivovary, dílny, fabriky a doky. Dnes prochází zásadní urbanistickou změnou. Přítomnost přímého přirozeného světla podzimních Benátek má dílům dodat další rozměr.