Článek
„Už nominace samozřejmě potěší, za televizní projekt v této době ještě více. Nikdo neví, jakým směrem se distribuce filmů bude ubírat, televize a VOD (systém, který uživatelům televize či internetu umožňuje vybrat si a sledovat video dle vlastního výběru) mají teď trochu navrch,“ zmíní část důsledků pandemie ve své branži.
Filmové plány ale rozhodně nevzdává. Kvůli projektu Dvě slova jako klíč stále čeká, až se otevře Indonésie, kde se mají natáčet klíčové záběry.
Spisovatel Josef Formánek: Kdysi jsem šel do všeho hodně nadoraz
Film vzniká opět podle jedné z knih Josefa Formánka, který ji zasadil mimo jiné na tamní ostrov Siberut, kam se opakovaně vrací.
Jeho filmovou podobu znovu ztvární David Švehlík, což se již osvědčilo. Za Úsměvy smutných mužů získali tvůrci Cenu filmových fanoušků (2018).
David Švehlík: Role alkoholika mi portfolio nezkazí
Poděkování Ostravě
„Věřím, že se filmy do kin vrátí a že to nebude dlouho trvat,“ říká optimisticky Dan Svátek.
Na vítězství v Českém lvu to ovšem vzhledem k silné konkurenci v dané kategorii spíš nevidí: „Jsem rád, že Stockholmský syndrom diváky i akademiky zaujal. Byla radost na tom projektu dělat, natáčení v Ostravě a s ostravskými kolegy jsem si oblíbil. Ale upřímně? Jak Herec, tak Veterán, jsou skvěle udělané věci, které se mimořádně povedly. Mimochodem, na co ten Peter Bebjak sáhne, to je skvost. Moc se těším na jeho Zprávu.“
ČESKÝ LEV, kategorie nejlepší televizní film nebo minisérie
- Herec, hlavní producenti Rastislav Šesták, Peter Bebjak, Kateřina Ondřejková, hlavní tvůrce Peter Bebjak
- Stockholmský syndrom, hlavní producentka Kateřina Ondřejková, hlavní tvůrce Dan Svátek
- Veterán, hlavní producent Jiřina Budíková, hlavní tvůrce Jan Hřebejk