Hlavní obsah

Internetoví diváci sledují to, co doporučí kamarád či recenze. Reklamě nevěří

Novinky, Stanislav Dvořák

Průzkum firmy Nielsen přinesl nové informace o chování diváků na internetu. Nejvíce lidí podle něj nehledá na internetu úplné novinky, ale to, co už někdy viděli v televizi.

Foto: Profimedia.cz

Stará klasika Přátelé je internetovým hitem.

Článek

Staré pořady jako seriál Přátelé jsou překvapivými hity a internetový Netflix platí částky v řádech desítek milionů dolarů za rok firmě Warner, aby mohl seriál pro „pamětníky“ ještě nabízet. Staré seriály jako Grey's Anatomy dokonce mohou díky internetu zažít druhou vlnu zájmu, když je objeví nejmladší diváci, kteří si jich v televizi nevšímali.

Asi 66 % procent diváků uvádí, že dají na rady kamarádů a rodiny, 59 % procent lidí jen tak projíždí streamovací služby stránky a hledá, co jim nabídnou, 52 % dá na recenze v časopisech i na internetu. Pouhých 34 % lidí bere v potaz klasické reklamy v časopisech či na billboardech.

Placené služby jako Netflix, Amazon a Hulu v současnosti používá asi 67 % domácností v Americe a jejich obliba prudce roste. V Česku je situace úplně jiná. Jen málo Čechů je ochotno na internetu za něco platit a odhaduje se, že Netflix užívají asi desítky tisíc lidí. Americká společnost ani nemá stránky v češtině, umožňuje ale platit předplatné v korunách.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Výběr článků

Načítám