Článek
Do Síně slávy Czech Grand Designu byl uveden pedagog, sklář a umělec Václav Cigler, který zásadním způsobem ovlivnil české sklo. Mimo jiné tvrdil, že sklo má povahu a osud člověka.
„Průkopnická práce Václava Ciglera leží na pomezí umění a designu, je často nezařaditelná a klade radikální otázky po smyslu materiálu a věcí. Jako první u nás začal uvažovat o šperku jako nástroji tělesné a společenské komunikace,“ vysvětlila za organizátory kurátorka Iva Knobloch.
Původem běloruská designérka Nastassia Aleinikava (1984) dlouhodobě tvoří a žije v Praze. Trofej, která má podobu minimalistické kovové krabičky, jí vynesla kolekce šperků Voynichův rukopis. Inspiraci našla v ilustrované knize z doby Rudolfa II. Jejím druhým mimořádným počinem je kolekce extravagantních brýlí Collection#3 Utopia. Nominaci v kategorii Designér roku proměnil ve vítězství zkušený autor Jan Čapek, který dlouhodobě zkoumá možnosti plastu jako výrobního materiálu. Pomocí speciální technologie vytvořil PET lahev pro minerální vodu značky Fatra.
V kategorii Grafický designér roku kralovala trojice Tomáš Brousil, Matěj Chabera a Jakub Korouš, kteří stáli za novou vizuální identitou značky Primeros. Fotografem roku se stal Václav Jirásek za práci pro karlovarský filmový festival, kalendář B. K. S. Herectví a také značku Metráž.
Cena pro Výrobce roku připadla sklářské značce Rückl. Nejlepší módní návrhářkou byla zvolena Lenka Vacková za kolekci vzniklou ve spolupráci se značkou Klatex. Mladá tvůrkyně, upozorňující na problematiku takzvané rychlé módy, navrhla kolekci oděvů a koberců z odpadního textilu v rámci své diplomové práce.
Objevem roku se staly absolventky UMPRUM Klára Spišková a Linda Kaplanová ze studia Geometr. Společně představily zdařilou kolekci vlastního textilu Kontrasty a kontexty.