Článek
„Vůbec se Vám nedivím, že jste představení přerušili, chování některých lidí v sále bylo víc než nevhodné a neuctivé vůči vám. Opravdu jsem se za některé lidi styděla,“ napsala jedna z divaček.
Richard Krajčo a David Švehlík se ve společném prohlášení divákům v sobotu večer omluvili. „Od desáté do té pětadvacáté řady prostě diváci neslyšeli. Bohužel jsme došli k závěru, že je hra v sále nehratelná a ztrácí to, co ji dělá tolik let výjimečnou. Nelze 2,5 hodiny jen a jen křičet a řvát. V Davidově prvním monologu se to ukázalo naplno. Věříme, že pořadatelská agentura, která nás pozvala, se k tomu postaví čelem a zajistí buď jiný sál a my rádi zase přijedeme, nebo vám všem vrátí vstupné,“ napsali s tím, že za pět let, co se inscenace hraje, se tak stalo poprvé.
Dobrý večer ... tohle je omluva všem, kteří dnes přišli na Deštivé dny do Dolního Benešova a kde jsme museli představen...
Zveřejnil(a) Richard Krajčo dne 7. říjen 2017
V sále problém není, tvrdí pořadatel
Pořadatel Tomáš Skupina ovšem tvrdí, že chyba rozhodně nebyla ve velikosti divadelního sálu. V minulosti se hrála v mnohem větších sálech a bylo to bez problémů.
„Bylo to skutečně kvůli některým divákům,“ řekl. Celá situace ho velmi mrzí, ale zatím nedokáže říct, zda bude divákům vráceno vstupné. Řešit se to bude v následujících dnech. „V tom kulturním domě se hraje představení dvakrát do měsíce a žádný podobný problém se zatím nemusel řešit. Včera se to hrálo v Kopřivnici v téměř identickém sále, a bylo to v pohodě,“ dodal Skupina.
Křupanství jednotlivců
Problém tak je podle něj třeba hledat v tom, že někteří diváci nejspíš vůbec netušili, že jdou na divadelní inscenaci, která klade na publikum trošku vyšší nároky, a čekali úplně jiný žánr.
S tím souhlasí i někteří fanoušci, kteří se na inscenaci hry Keitha Huffa těšili dlouhé měsíce a do Dolního Benešova přijeli i z větší vzdálenosti.
„Nemyslím si, že to byla chyba prostoru, ale křupanství některých jedinců, kteří mají potřebu přicházet a odcházet ze sálu od první minuty, pokřikovat a rušit všechny kolem. To je bohužel neomluvitelné. Odcházela jsem ze sálu s brekem, protože jsem se těšila více jak rok a do poslední chvíle jste byli oba excelentní,“ napsala další divačka.
Lidé pouze chtěli slyšet
Další z divaček se naopak pozastavila nad tím, proč se představení komorní scény, jíž Ungelt je, konalo v takto velkém prostoru.
„Ano, rušili lidé, kteří se snažili posunout někam blíž, aby za svých 550 Kč slyšeli alespoň něco. Řešení, které bych v dané situaci navrhla by bylo ,aby divákům od desáté řady bylo vráceno vstupné a pro těch deset řad se odehrálo celé představení,” podivila se argumentaci pořadatelské agentury, podle níž se ve stejném sále hraje běžně.
„Copak se tohle může srovnávat? Každý bude mít jiný pocit, podle toho kde sedí a jsou představení, které se dají zahrát s hlasem pro velká divadla, a další jsou pro komorní divadla, což Ungelt je,” dodala k předčasně ukončenému představení.