Hlavní obsah

GLOSA: Soundtrack Poděbrady nabral obrátky i směr

Právo, Jaroslav Špulák

Loni na sklonku srpna se Soundtrack Poděbrady odehrál jako nultý ročník. Trval jeden den, jeho ředitel Michal Dvořák na něm odkryl svou představu a ihned po skončení začal chystat první ročník. Ten se odehrál letos, odstartoval čtvrtečním koncertem skupiny Lucie a skončil v klidu a pohodě v neděli. Navštívilo ho přes třicet tisíc lidí.

Foto: Petr Horník, Právo

Skladatel Nicola Piovani a ředitel festivalu a hudebník Michal Dvořák.

Článek

Soundtrack Poděbrady se profiluje především jako festival filmové hudby a multimédií. Je to však také přehlídka muziky a filmu. V rámci doprovodného programu, který se koná v centru středočeského města a je zadarmo, mohli letos návštěvníci kromě předváděcích akcí nebo workshopů vidět i koncerty hudebníků pod širým nebem, stejně tak několik filmů v letním kině.

V lázeňském parku se také objevili pouliční umělci, kteří si do festivalového města přijeli zahrát, hodně se v něm hovořilo o filmu a filmové hudbě, stejně tak o akci, která město jednoznačně oživila. Projít třeba v sobotu odpoledne centrem vyžadovalo od rychlého chodce trpělivost s vycházkovým tempem drtivé většiny návštěvníků.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Noční Soundtrack Poděbrady.

Soundtrack Poděbrady stál ale především na hlavním programu. Koncert Lucie byl ojedinělý v tom, že byl vlastně komorní, pouze pro sedm tisíc lidí, a jeho program byl spojený s filmovou tvorbou a videoklipy kapely. Jan P. Muchow v pátek představil svůj nový projekt The Antagonists, s nímž a s Komorní filharmonií Pardubice odehrál ukázky ze své filmové hudby. Byla to světová premiéra.

Další světovou premiérou byla sobotní projekce pohádky Tři oříšky pro Popelku se živým provedením hudby a vrcholem bylo vystoupení italského skladatele Nicoly Piovaniho v Filharmonií Hradec Králové, při kterém dirigoval provedení několika ukázek ze své filmové tvorby.

Tento dramaturgický vklad napovídá, o co Soundtracku Poděbrady jde. V době, kdy se i český divák naučil chodit na koncerty filmové hudby, přičemž tu příležitost nemá tak často, mu festival takový zážitek nabídne hned několikrát. Kromě domácích tvůrců navíc hledá zajímavé hosty v zahraničí. Michal Dvořák prozradil, že už asi rok a půl domlouvá účast Angela Badalamentiho nebo Hanse Zimmera, tedy dalších es filmové hudby.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Jedním z vrcholů přehlídky byl koncert skupiny Lucii.

Oproti loňské „nulté“ ukázce se leccos v lepší změnilo. Nebyly problémy se vstupenkami na večerní koncerty, a zatímco například minule chodil po modrém koberci festivalu v podstatě každý, kdo byl přivezen limuzínou (a tak docházelo ke komickým situacím, kdy moderátor nevěděl, koho vlastně vedle sebe má), letos se po něm procházely především skutečné osobnosti z oblasti umění i společenského života.

Soundtrack Poděbrady jde za svou finální podobou. Dvořák a jeho tým mají jasno, čeho na něm chtějí dosáhnout (a jistě nehodlají zapomínat ani na český film), diváci už vědí, co by je na něm mohlo čekat a že si budou moci aktivně odpočinout, a politici jsou pro.

Před sobotním koncertem Piovaniho totiž deklarovali hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová a starosta Poděbrad Ladislav Langr, že do dalších let hodlají festival podpořit.

Obecně totiž není pochyb o tom, že taková akce do letní české festivalové mapy patří.

Související témata:

Výběr článků

Načítám