Článek
V nabídce byla díla malířů výtvarných skupin Trasa 54, Šmidrové, UB 12, Křižovatka/Nová citlivost, Volné seskupení 12/15 pozdě, ale přece či Tvrdohlavých. Zrcadlo Adrieny Šimotové startovalo na 1,5 miliónu a prodalo se za 1,6 miliónu korun.
Čtverečková struktura od Zdeňka Sýkory z roku 1963, olej na plátně, ve kterém jako v jednom z prvních děl tohoto typu kombinoval černé a bílé geometrické elementy, měl vyvolávací cenu 3,4 miliónu. Podobných obrazů vzniklo osm, jsou převážně ve vlastnictví veřejných sbírek v ČR i zahraničí. Ve čtvrtek nabízený se prodal za 3,85 miliónu Kč.
S vyvolávací cenou 950 tisíc korun se nabízel obraz Josefa Istlera Bažiny, který našel kupce za 1,45 miliónu korun. Na 450 tisíc korun začínalo rozměrné plátno Magdaleny Jetelové Bez názvu (Oči), které vzniklo malováním signálními kouřovými barvami. Nový majitel musel nakonec přihodit 20 tisíc korun, aby dílo vydražil za 470 tisíc Kč.
Medkův obraz odborníci označují za výjimečné dílo, které předznamenává vývoj autorovy tvorby v 60. letech. Jeho domácí aukční rekord dlouho držel surrealistický obraz Květináče (Snídaně) z roku 1950. Novým autorským rekordem malíře na tuzemské aukční scéně je surrealistický obraz Bez názvu II, který se koncem května prodal za 8,5 miliónu korun. Zároveň jde o nejvýše vydražený poválečný obraz v Česku.
Surrealismem byl Medek ovlivněn už od studií na Akademii výtvarných umění. Obraz Festival kruhu z roku 1962 stojí na počátku nového směřování Medkovy tvorby. Pomalu se vytrácí figura a objevují se symboly a formy. Svou roli hraje i barevnost obrazu, kde v hlavních rolích figuruje červená a modrá, což jsou jediné barvy, které Medek považoval za absolutní.