Článek
Ministr Václav Riedelbauch zároveň nově zavede funkci správního ředitele, která je obvyklá u většiny operních domů ve světě. Správním ředitelem by se měl stát Tomáš Olexa, bývalý finanční ředitel Národního divadla.
Ministr Václav Riedelbauch zároveň nově zavede funkci správního ředitele, která je obvyklá u většiny operních domů ve světě. Správním ředitelem by se měl stát Tomáš Olexa, bývalý finanční ředitel Národního divadla.
Ministr Václav Riedelbauch zároveň nově zavede funkci správního ředitele, která je obvyklá u většiny operních domů ve světě. Správním ředitelem by se měl stát Tomáš Olexa, bývalý finanční ředitel Národního divadla. Vocelka měl ve své funkci končit na konci loňského roku, smlouvu mu ale ministerstvo prodloužilo do letošního 30. června. Loni v únoru se sice na místo ředitele operního domu uskutečnil konkurz, s pádem vlády a personálními změnami však vyzněl do ztracena. Opera byla dlouho v nejistotě nejen kvůli tomu, že se nevědělo, kdy přijde nový ředitel, ale také kvůli zamýšlenému, avšak dosud nevyřešenému možnému převodu státní příspěvkové organizace na město.
Ministr Václav Riedelbauch zároveň nově zavede funkci správního ředitele, která je obvyklá u většiny operních domů ve světě. Správním ředitelem by se měl stát Tomáš Olexa, bývalý finanční ředitel Národního divadla. Vocelka měl ve své funkci končit na konci loňského roku, smlouvu mu ale ministerstvo prodloužilo do letošního 30. června. Loni v únoru se sice na místo ředitele operního domu uskutečnil konkurz, s pádem vlády a personálními změnami však vyzněl do ztracena. Opera byla dlouho v nejistotě nejen kvůli tomu, že se nevědělo, kdy přijde nový ředitel, ale také kvůli zamýšlenému, avšak dosud nevyřešenému možnému převodu státní příspěvkové organizace na město.
Ministr Václav Riedelbauch zároveň nově zavede funkci správního ředitele, která je obvyklá u většiny operních domů ve světě. Správním ředitelem by se měl stát Tomáš Olexa, bývalý finanční ředitel Národního divadla. Vocelka měl ve své funkci končit na konci loňského roku, smlouvu mu ale ministerstvo prodloužilo do letošního 30. června. Loni v únoru se sice na místo ředitele operního domu uskutečnil konkurz, s pádem vlády a personálními změnami však vyzněl do ztracena. Opera byla dlouho v nejistotě nejen kvůli tomu, že se nevědělo, kdy přijde nový ředitel, ale také kvůli zamýšlenému, avšak dosud nevyřešenému možnému převodu státní příspěvkové organizace na město. Pětapadesátiletý Oliver Dohnányi, rozený Slovák, byl do roku 2007 šéfdirigentem orchestru ND, v posledních letech působil také jako ředitel opery Slovenského národního divadla a šéf opery Národního divadla moravskoslezského.
Ministr Václav Riedelbauch zároveň nově zavede funkci správního ředitele, která je obvyklá u většiny operních domů ve světě. Správním ředitelem by se měl stát Tomáš Olexa, bývalý finanční ředitel Národního divadla. Vocelka měl ve své funkci končit na konci loňského roku, smlouvu mu ale ministerstvo prodloužilo do letošního 30. června. Loni v únoru se sice na místo ředitele operního domu uskutečnil konkurz, s pádem vlády a personálními změnami však vyzněl do ztracena. Opera byla dlouho v nejistotě nejen kvůli tomu, že se nevědělo, kdy přijde nový ředitel, ale také kvůli zamýšlenému, avšak dosud nevyřešenému možnému převodu státní příspěvkové organizace na město. Pětapadesátiletý Oliver Dohnányi, rozený Slovák, byl do roku 2007 šéfdirigentem orchestru ND, v posledních letech působil také jako ředitel opery Slovenského národního divadla a šéf opery Národního divadla moravskoslezského.
Studoval dirigování u Václava Neumanna na Akademii múzických umění a na Vysoké hudební škole ve Vídni. Jako hostující dirigent vystoupil v mnoha světových operních domech a dirigoval významné orchestry celého světa.