Článek
„Krajský soud po zvážení všech okolností dospěl k závěru, že z hlediska závažnosti a společenské škodlivosti není důvod pohlížet na jednání obžalovaného jako na trestný čin, ale mohlo být posouzeno správním orgánem jako přestupek,“ uvedla mluvčí krajského soudu Jana Durná.
Upozornila především na to, že krajský soud má pochybnosti o průběhu incidentu. V této souvislosti upozornila zejména na aktivní jednání poškozeného vůči obžalovanému.
Je to neomluvitelné, řekl soudce a potrestal agresivního řidiče
Konfliktu předcházela situace, kdy od čerpací stanice před obcí pomalu vyjíždělo nákladní vozidlo, přičemž dva projíždějící automobily kvůli tomu musely přibrzdit. Za volantem jednoho z nich seděl právě Horňák. Ten poté donutil řidiče náklaďáku Pavla Bureše zastavit tak, že jej předjel a začal před ním prudce brzdit.
„Poté jej za oděv vytáhl z kabiny vozidla a opakovaně udeřil pěstí. Tvrdil přitom, že je policista,“ popsal v rozsudku okresní soud.
Horňák se u soudu hájil tím, že to byl naopak on, kdo byl fyzicky napaden. „Jel jsem se synem na lékařskou pohotovost, protože mu něco spadlo do oka. Řidič náklaďáku nezastavil v křižovatce na stopce, nebýt intenzivního brzdění, tak to do něj napálíme. Ohrozil nás na životě,“ vypovídal Horňák.
Nevydýchal pomalého řidiče, vytáhl ho z auta a zmlátil. Dostal podmínku
Podle svých slov chtěl řidiče náklaďáku zastavit s tím, že zavolá policii. „Tak jsem ho předjel, pozvolna zpomalil a nakonec bezpečně zastavil, přičemž on zastavil za mnou. Vystoupil jsem z vozu a šel si to s ním vyříkat,“ pokračoval Horňák.
Podle jeho verze byl už řidič náklaďáku venku z kabiny. „Stihl jsem mu jen říci, jak to jezdí, a schytal jsem první ránu do obličeje. Do útoku se zapojil i jeho spolujezdec, povalili mě na zem, jeden na mě klečel a druhý mě kopal do žeber. Schytal jsem možná patnáct ran,“ popisoval svoji verzi Horňák.
Pak ho prý napadlo, že by se mohl vydávat za policistu. „Zařval jsem: Hoši, jste v p…i, jsem policajt. Nato okamžitě přestali, nasedli do auta a odjeli,“ dodal Horňák.
Řidič náklaďáku u soudu vysvětlil, že příčinou pomalého rozjezdu od čerpací stanice byla porucha motoru. „Byl ucpaný palivový filtr, auto ztrácelo výkon,“ uvedl.