Hlavní obsah

A zase. Vlaky na Orlickoústecku jely proti sobě, od srážky je dělilo pár set metrů

Ústí nad Orlicí
Aktualizováno

Tři sta metrů od sebe zastavily ve středu ráno dva vlaky společnosti Leo Express na Orlickoústecku. Jeden ze strojvedoucích projel pravděpodobně návěstidlo zakazující jízdu. Nikomu se nic nestalo. Strojvedoucí byl podle firmy odpočatý.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto.

Článek

Incident se odehrál po sedmé hodině ráno v Jablonném nad Orlicí. „Došlo tam k nedovolené jízdě jednoho z vlaků za návěstidlo zakazující jízdu a dostal se na již obsazenou kolej jiným osobním vlakem,“ řekl Novinkám mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Za srážku vlaků v Českém Brodě nejspíš může strojvůdce, jel na červenou

Krimi

Vlak, který projel návěstidlo, jel podle něj z Králík do Ústí nad Orlicí, druhý jel z Ústí do Moravského Karlova. Drážní inspekce měla původně informaci, že vlaky zastavily 300 metrů od sebe. Později upřesnila, že to bylo 508 metrů.

Stejný údaj poskytla i Správa železnic: „Osobní vlak po projetí návěstidla na červenou vjel do vlakové cesty druhému vlaku. Strojvůdce si svou chybu uvědomil a po 80 metrech zastavil. V té době dispečeři Správy železnic již o situaci věděli a druhému vlaku blížícímu se po stejné koleji operativně přenastavili návěstidlo ze zelené, do polohy zakazující jízdu/červené. Strojvůdce změnu zaznamenal včas a okamžitě zastavil. Vlaky po přeměření zastavily 508 metrů od sebe. Během incidentu nebyl nikdo zraněn. Došlo k poškození výhybky. Provoz zde bude zastaven pravděpodobně až na tři hodiny,” sdělil mluvčí správy Marek Illiaš.

Vlaky patří společnosti Leo Express. Mluvčí firmy Emil Sedlařík Novinkám řekl, že vlak návěstidlo projel o 40 metrů. „Strojvedoucí protijedoucího vlaku pohotově zareagoval a zastavil na pokyn návěstidla. Vlaky se k sobě tedy reálně nepřiblížily a nehrozilo žádné nebezpečí pro cestující, nebylo třeba ani prudčeji brzdit,” uvedl Sedlařík.

Ve vlaku podle něj bylo osm cestujících. Strojvedoucí, který podle firmy pochybil, nastoupil na směnu po 48 hodinách odpočinku a dodržení předpisů. „I když tato událost neměla žádné následky, nařídíme mimořádné přezkoušení všech strojvedoucích Leo Express,” konstatoval Sedlařík.

Po srážce vlaků u Perninku zadrželi strojvůdce. Co jsem to udělal, vzlykal podle svědka

Krimi

Příčiny nedovolené jízdy nyní budou vyšetřovat inspektoři Drážní inspekce.

Za poslední týdny jde již o několikátou událost na české železnici. Při srážce vlaků u Českého Brodu zemřel strojvedoucí, při nehodě u Perninku dva cestující.

Výběr článků

Načítám