Článek
„Na základě provedeného šetření došla Drážní inspekce k závěru, že bezprostřední příčinou bylo pochybení strojvedoucího osobního vlaku Os 17113 jedoucího z německého Johangeorgenstadtu, který si nesplnil své povinnosti, tedy neohlásil se dispečerovi a bez jeho souhlasu nedovoleně odjel na trať, po níž přijížděl osobní vlak Os 17110 z Karlových Varů,“ uvedl Drápal.
Za srážku vlaků u Perninku může strojvůdce, uzavřela Správa železnic
Ze závěrečné zprávy inspekce vyplývá, že strojvedoucí zaregistroval protijedoucí vlak 100 metrů před sebou. Zatáhl za brzdu, otočil se na křesle a za asi tři sekundy došlo k nárazu. Podle své výpovědi nedokázal vysvětlit, proč se neohlásil. „V hlavě asi měl, že předchozí den 6. 7. 2020, který byl státním svátkem, křižování v dopravně Pernink neměl,“ uvádí závěrečná zpráva.
Zničenou část vlaku z Perninku odvezli do šrotu. Elektroniku mašiny už stačil někdo sebrat
Druhý strojvedoucí si z tragické nehody ještě měsíc od nehody nic nepamatoval. Zpráva uvádí, že o srážce se dozvěděl až z médií. Podobně se vyjádřil vlakvedoucí. Při nehodě byl v přední části vlaku a vyprostili jej hasiči.
Drážní inspekce dále upozornila na chybějící technické zabezpečení trati, které by eliminovalo lidskou chybu. Škoda byla vyčíslena na 25,4 milionů korun.
Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.
Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo střetu nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.