Článek
Už ve čtvrtek SŽ a České dráhy (ČD) odklidily z kolejí všechna nabouraná vozidla. Těžký jeřáb nasadil na koleje nabouranou německou lokomotivu vážící přes 80 tun, kterou odtáhl nehodový vlak na nádraží do Domažlic, kde stojí se dvěma vagony.
Německá společnost Länderbahn si je převezme o víkendu.
Nejpoškozenější vagon ČD, který byl hned za lokomotivou, přesunul jeřáb na louku, kde čeká na sešrotování.
Jeřáb přijel vyprostit havarovanou lokomotivu. Práce komplikuje déšť a bahno
Protijedoucí nabouraný regionální vlak RegioShark s hmotností 86 tun stojí od čtvrtka v nedaleké stanici Blížejov. O jeho dalším přesunu do depa se teprve bude rozhodovat.
Okolnostmi nehody s fatálními následky se zabývají vedle Drážní inspekce (DI) rovněž kriminalisté, případ prověřují s podezřením na obecné ohrožení z nedbalosti.
„Šetření pokračuje, byly nařízené soudní pitvy zemřelých. Budou probíhat výslechy cestujících z vlaků,” sdělila mluvčí policie Dagmar Brožová s tím, že její kolegové si ještě vyžádají různé odborné zprávy od DI a ČD a prověřování zabere několik měsíců.
Letecké záběry tragické nehody vlaků na Domažlicku
Mluvčí rovněž zmínila, že lidé, kteří měli ve vlaku zavazadla, si je mohou vyzvednout po domluvě se starostou Milavčí.
Podle středečních informací DI a vyjádření ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) rychlík vjel na úsek bez povolení. Mohlo jít o chybu strojvedoucího nebo závadu techniky.
Materiální škody přesáhnou 100 milionů korun. Podle mluvčího DI Martina Drápala je vyšetřování teprve na začátku. Inspektoři v pátek jedou do Německa kvůli analýze dat rychloměru lokomotivy.
„Proběhly základní úkony na místě, byly prověřeny viditelnosti návěstidel a funkce zabezpečovacího zařízení," uvedl mluvčí.
Generální inspektor DI Jan Kučera k tomu v České televizi řekl, že na železniční trati inspekce nenašla žádnou závadu.
Staniční zabezpečovací zařízení ve výhybně i v Domažlicích, odkud je výhybna dálkově řízena, bylo podle něj v pořádku a rovněž viditelnost návěstidel byla v souladu s právními předpisy.
Kolik je tam zraněných? Hýbe se! Hasiči zveřejnili první okamžiky po tragické srážce vlaků
„V tento okamžik prakticky můžeme vyloučit selhání na straně provozovatele dráhy, návěstí byla v pořádku," řekl Drápal.
Proč strojvůdce nezastavil před návěstím, inspekce zatím neví. Nicméně zjistila, že těsně před událostí začal brzdit. „Z toho se dá dovodit, že byl při vědomí a sledoval trať. Proč nezastavil před návěstím, to nevíme," doplnil Kučera.
Vlaky se srazily ve středu kolem osmé ráno. Mezi třemi oběťmi srážky jsou oba čeští strojvůdci, z nichž jeden řídil německý rychlík. Třetí obětí byla cestující v protijedoucím regionálním vlaku.
Nové zabezpečení bude na celé železnici. Ale až za 19 let
Většinu zraněných záchranáři převezli do plzeňské fakultní a domažlické nemocnice a dva do Prahy. Ošetřili celkem 67 lidí. Deset bavorských sanitek si odvezlo do Německa deset lidí hovořících německy.