Článek
Osmapadesátiletý strojvůdce se tehdy rozjížděl ze stanice Horažďovice-předměstí směrem na České Budějovice. Když míjel výjezdové návěstidlo, všiml si, že mu signalizuje Stůj, v tu chvíli ale už jel dvacetikilometrovou rychlostí vstříc protijedoucímu vlaku. Okamžitě použil rychlobrzdu a pozorný výpravčí zastavil na dálku vlak z opačného směru. Čela obou vlaků od sebe dělilo 670 metrů. Nikomu se nic nestalo.
Při posunování prázdného vlaku vykolejil v Plzni vůz, škody činí devět milionů
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gR_d/3DmFbZ.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
„Policisté prověřovali incident pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti,“ potvrdila Právu šéfka klatovského státního zastupitelství Jiřina Vítovcová s tím, že se vlak po projetí návěstidla dostal na kolej, po níž v té chvíli přijížděl jiný vlak.
Za srážku může neudržovaná kolej, tvrdil u soudu strojvedoucí z Domažlicka
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_e/OXuFTY.jpeg?fl=cro,0,88,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
„Ale vzhledem k nízké rychlosti rozjíždějícího se vlaku a včasné reakci strojvedoucího i výpravčího nehrozilo cestujícím bezprostřední nebezpečí smrti nebo těžká újma,“ vysvětlila žalobkyně s tím, že tím nebyla naplněna skutková podstata trestného činu obecného ohrožení.
Sám strojvedoucí přiznal, že chyboval díky své nepozornosti a roztržitosti. Z koncentrace ho prý vyvedla baterka, kterou nemohl najít a kterou potřeboval na výpravu vlaku, protože už byla tma.
„Strojvedoucí byl potrestán snížením osobního ohodnocení a zároveň bude přezkoušen z odborných znalostí,” doplnil mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.