Článek
„Vůbec neví, proč na jednokolejnou trať vjel. Nedovede to vysvětlit, popsat důvod, proč z Vřesiny vlastně vyjel,“ uvedl kolega řidiče.
Čtyřiadvacetiletý šofér tramvaje, který na jednokolejné trati Ostrava-Poruba - Vřesina - Kyjovice nevyčkal na křížení s protijedoucí tramvají, měl v nejbližší době absolvovat výslech na policii.
Řidič tramvaje je stabilizovaný, ale psychický stav je vážný
Řidič tramvaje leží v ostravské městské nemocnici ve stabilizovaném stavu. „Jeho psychický stav je ale nadále vážný. Podle závěrů odborných lékařů, psychologa a psychiatra, se nedoporučuje kontakt s médii,“ uvedla mluvčí nemocnice Marie Dlabalová.
"Původně se uvažovalo o tom, že výslech proběhne dnes, ale zatím se tak nestalo a netuším, kdy se výslech uskuteční,“ řekl ve čtvrtek mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar poté, co policie výslech odložila.

Kolegové mu při návštěvě zamlčeli mrtvé
Právu se podařilo zjistil, že mladík jel po osudné trase celkem sedmnáctkrát. S tramvají přitom jezdil přibližně jeden rok. Jeho kolegové mu při středeční návštěvě zamlčeli mrtvé.
"Neřekli mu, že tam byly smrtelné úrazy, protože je na tom psychicky špatně. Kdyby mu řekli o smrťácích, tak by se sesypal,“ konstatoval jeden z kolegů.
Jak se odehrála ostravská tragédie
17:50 - kloubová tramvaj linky 5 na zastávce Vřesina nabírá cestující před vjezdem na jednokolejnou trať směrem k porubskému koupališti.
17:51 - čtyřiadvacetiletý řidič nečeká na příjezd tramvaje z protisměru, která má v tu chvíli asi tříminutové zpoždění, a vjíždí na trať. Stav na kolejích zřejmě ani nekonzultoval s dispečerem. Jinou možnost, jak zjistit, zda proti němu něco nejede, neměl.
17:52 - tramvaj nabrala rychlost, o 1,9 km/h překročila v místě povolenou šedesátku. Když vyjela z mírné pravotočivé zatáčky, uviděl řidič asi sedmdesát metrů před sebou protijedoucí soupravu blížící se proti němu rychlostí 55,5 km/h.
Oba řidiči aktivovali kolejové brzdy, čímž kloubová tramvaj snížila rychlost na 40 km/h. Protijedoucí souprava dvou vozů zpomalila na 32,8 km/h a brzdila před střetem 38 metrů. Brzdná dráha rychlejší tramvaje měřila podle inspektorů 50 metrů.
17:53 - řidič pomalejší dvouvozové tramvaje v poslední chvíli vyskočil z kabiny, pravděpodobný viník to už nestihl. Následoval drtivý náraz.
:. Místo tragické nehodyfoto: Právo