Článek
Audi podle hasičů sjelo ze silnice a spadlo na cestu, která v místě nehody pod komunikací podchází.
„Jednalo se o naprosto ukázkový případ eCall, protože řidič nebyl schopen najít telefon a sám si přivolat pomoc. Navíc se jednalo o cizince, pro kterého by bylo těžké popsat, kde se přesně nachází a nehoda se stala v noci,“ uvedla mluvčí hasičů Nicole Zaoralová.
Operátor okamžitě znal polohu havarovaného auta a vyslal na místo jak hasiče, tak záchranáře a policii. Hasiči následně zlikvidovali únik pohonných hmot a zdravotníci si převzali zraněného řidiče. Jeho zranění naštěstí nebyla vážná.
Podle Zaoralové systém v ČR funguje od podzimu 2017 a zatím byl aktivován ve dvaceti případech. „Nejčastěji to byly případy, kdy funkčnost systému prověřoval autoservis nebo ho lidé aktivovali nevědomky,“ uvedla Zaoralová.
Loni v červenci systém eCall pomohl při nehodě dvou aut na jižním Plzeňsku. Při nehodě se zranili tři lidé.
Systém eCall se při nehodě spustí automaticky po aktivaci senzorů v autě, nebo stisknutím tlačítka. Následně systém zašle informace o nehodě, včetně času, přesné polohy, směru jízdy vozidla a identifikace vozidla. „Hlasové spojení následně umožní cestujícím ve vozidle komunikovat s operátorem tísňové linky 112,“ konstatovala mluvčí.
Systém eCall musejí mít od dubna všechna nová auta vyrobená v EU.