Článek
Osmého srpna 2008 spadl ve Studénce rekonstruovaný most na silnici 464, který vede přes hlavní železniční koridor. Jen okamžik po pádu mostu tudy jel vlak Eurocity z polského Krakova do Prahy. Souprava jela plnou rychlostí, strojvedoucí prý viděl, jak se most houpe a padá, použil rychlobrzdu, přesto vlak narazil do trosek rychlostí 90 kilometrů v hodině.
Při havárii zemřelo na místě šest lidí, další dva později v nemocnici.
Za nehodu podle znalců nesou odpovědnost stavaři na mostě, kteří zvolili špatnou technologii zajištění podpůrné konstrukce. Obžalováno bylo deset lidí, soud začal v roce 2011 a stále neskončil.
Jen nedaleko se ve středu stala další tragická nehoda, při níž zemřeli dva lidé a 18 jich bylo zraněno. Může za ni velmi pravděpodobně řidič polského kamiónu, který vjel na přejezd ve chvíli, kdy svítila červená výstražná světla. Když byl na přejezdu, spadly závory.
Nenapadlo ho nic lepšího, než nechat auto stát na kolejích. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský přitom poukázal na to, že měl raději jet dál a závory prorazit. To by spustilo automatický systém, který by okamžitě dal všem vlakům na trati červenou a zastavil by je.
Řidiče policisté zadrželi, ale dosud ho nevyslechli. Je v péči lékařů. Dechová zkouška u něj byla negativní. Policie nehodu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti, za což pachateli hrozí až deset let vězení. [celá zpráva]
Studénka leží na hlavním železničním koridoru Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava. Denně tudy projedou desítky rychlíků rychlostí kolem 140 kilometrů v hodině. Samotné Pendolino může jet teoreticky až 250 km/h. Tolik mu ale české tratě nedovolí.