Článek
Informovala o tom mluvčí českobudějovické policie Alena Toningerová.
Praktiky v prodejny před dvěma týdny odhalila Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). [celá zpráva]
Prodavačky místo toho, aby prošlé a plesnivé uzeniny a sýry vyhazovaly, omývaly je ve slané či octové vodě, potíraly olejem, aby se leskly, a dávaly opět do prodeje. Ze salámů okrajovaly plíseň. Prostoru, kde takové potraviny odkládaly a upravovaly, říkaly kafilérka. Znovu "čerstvé" se tu nedělaly jen potraviny z českobudejovické prodejny, ale svážely se sem i z jiných prodejen řetězce.
Případ šetří hygienici i veterináři
Inspekce dala řetězci statisícovou pokutu a věc předala policii. Ta si vyžádala posudky od veterinářů a hygieniků. Hledají také osoby, které si závadné zboží koupily.
Julius Meinl své podniíkání v České republice končí kvůli silné konkurenci. Jeho prodejny tento týden převzal konkurenční řetězec Ahold. Z většiny dosavadních Meinlů budou Alberty.