Hlavní obsah

Celníci zadrželi podnikatele Charouze, hledali důkazy

Právo, Novinky, Radim Vaculík
Aktualizováno

Jihočeští celníci spolu s policisty v úterý zasahovali na několika místech v souvislosti s podezřením na krácení daní kolem plzeňské Škodovky. Hledali důkazy a zadrželi několik lidí. Nikoho ale neobvinili. Jedním ze zadržených by měl být podle zjištění Práva pražský podnikatel a bývalý automobilový závodník Antonín Charouz.

Foto: Petr Horník, Právo

Dům v ulici Těšnov 1, kde byl proveden zásah policí v kauze Škoda Plzeň.

Článek

Celníci se podle důvěryhodného zdroje Práva zajímali o marketingové smlouvy mezi Charouzovými firmami a strojírenským holdingem Škoda Transportation z let 2013 až 2014. V té době se Charouz dostal do finančních potíží, které vyvrcholily insolvencí jeho firem.

Celníci v úterý strávili v Charouzově bydlišti i sídle jeho firem na pražském Těšnově celý den.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Antonín Charouz (archivní foto)

Výrobce lokomotiv a tramvají Škoda Transportation je hlavním partnerem jeho závodního týmu Charouz Racing System ve formuli 2.

Na zátah upozornila ČT. Případ dozoruje pražské vrchní státní zastupitelství. Celníci mají podezření, že právě přes smlouvy na marketingové služby docházelo ke krácení daní, na kterém se mělo údajně podílet vícero společností.

Státní zástupkyně Petra Ullrichová však odmítla sdělit bližší informace. Pouze na webu uvedla, že „vykonává dozor v přípravném řízení v trestní věci hospodářského charakteru“.

Smlouvy z dob Čmejly a spol.

Společnost Škoda Transportation je nástupnickou firmou Škody Plzeň. Její mluvčí Lubomíra Černá však v úterý odmítla, že by policisté a celníci včera navštívili některé ze společností, které pod tento holding spadají.

Avšak už koncem loňského října si policisté s celníky v Plzeňském kraji přišli do Škodovky pro podklady a listinné důkazy, i tehdy šlo o možné daňové úniky.

Černá tehdy uvedla, že se zajímali o obchodní vztahy společnosti uzavřené v roce 2014.

Dnes firmu Škoda Transportation vlastní podnikatelská skupina PPF miliardáře Petra Kellnera. Koupila ji ale až v listopadu 2017, přičemž policisté se zajímají o dřívější smlouvy.

Před ním Škodu Transportation podle serveru Hlidacipes.org vlastnili přes další firmy podnikatelé Marek Čmejla, Tomáš Krsek, Jiří Diviš a Michal Korecký.

Euro v minulosti napsalo, že v letech 2011 až 2016 si nechali vyplatit na dividendách celkem 19,7 miliardy korun.

Čmejla s Divišem byli nepravomocně odsouzení ve Švýcarsku kvůli vytunelování Mostecké uhelné společnosti (MUS). Tamní soud jim uložil tresty v rozmezí od 36 do 46 měsíců. Kvůli stejné věci čelí obžalobě i u českých soudů.

Výběr článků

Načítám