Článek
Žena se podle policie prodávajícímu ozvala přes komunikační aplikaci a projevila zájem o prodávané šaty. Po výměně několika zpráv mu poslala odkaz, kde bylo potvrzení o přijetí smluvené částky a jméno kupující.
„Poškozený částku potvrdil a v odkazu pokračoval dál. Na další obrazovce si mohl vybrat z několika bankovních portálů, kde si vybral svou banku a dále vyplnil údaje ke své platební kartě včetně CVV kódu, doby platnosti atd. Poté už čekal pouze na to, kdy mu přijdou peníze za šaty,“ vysvětlil mluvčí policie Richard Hrdina.
Klikl na reklamu a nainstaloval si aplikaci. Přišel o 2,5 milionu
Když peníze nepřicházely, rozhodl se muž zkontrolovat své bankovnictví. Přihlášení se mu nedařilo, a tak zavolal svému bankéři, který kartu zablokoval. Následně muž odešel do banky, kde zjistil, že jeho karta byla zneužita a z účtu mu zmizely během dvaceti plateb dva miliony korun.
„Takových případů jsou za uplynulé měsíce desítky, a přitom by se tomuto problému dalo jednoduše zabránit. Nikdy nezadávejte své údaje k platební kartě v případě, že něco prodáváte. K příjmu peněz stačí pouze zaslat číslo účtu,“ podotkl Hrdina.