Článek
Auta začala na dálnici bourat před půl dvanáctou dopoledne. Nejprve zřejmě bouralo několik kamionů a dodávky a následně do nich začaly narážet osobní vozy a další kamiony. V místě hustě sněžilo a vozovku pokryl sníh, nicméně příčiny kolize nejsou zatím známy. Policie připustila, že na vině budou i zhoršené povětrnostní podmínky.
Hromadná nehoda na D5: Až 40 aut v sobě
Mluvčí ŘSD Jan Rýdl na svém Twitteru zveřejnil obrázek z dálničních kamer, který ukazuje, jak se během asi deseti minut zcela změnilo počasí v okolí 41. kilometru. „Povrch D5 byl ošetřen mezi kilometrem 28,5 – 80 v časovém rozmezí 9:42 – 10:40 hod. Vozovka byla ošetřena 15 – 20 gramů na m2,“ uvedl Rýdl.
Zraněno bylo šest lidí. Jeden byl ponechán na místě, dva utrpěli středně těžká poranění a hasiči je museli vyprostit.
„V současné chvíli pracujeme na odstraňování následků nehody. Za pomoci těžké techniky od sebe odtrháváme nabouraná vozidla. Dálnice je stále obousměrně uzavřena,“ uvedla po třetí hodině odpoledne mluvčí hasičů Tereza Fliegerová.
Dálnice byla po nehodě obousměrně uzavřena, směr na Plzeň byl částečně zprovozněn před 16. hodinou, směr na Prahu má být uzavřen až do večera. Doprava je odkláněna na exitu 37, objízdná trasa – sil. II/605, sjezd Žebrák, Zdice.
Jde o jednu z největších hromadných nehod v novodobé historii ČR. Největší hromadná srážka se stala 20. března 2008, v hustém sněžení se tehdy na dálnici D1 v kritickém úseku v okolí Jihlavy během chvíle srazilo 231 vozidel a vznikla škoda téměř za 30 milionů korun. Nehoda si vyžádala šest těžce zraněných a dalších 24 lehce.
Před rokem se zastavila dálnice D1 při největší nehodě v dějinách ČR
Další podobná nehoda se stala například v únoru 2015, kdy na Pražském okruhu bouraly čtyři kamiony a zhruba 50 dalších vozů. Ošetřeno bylo šest lehce zraněných.