Článek
O případu z minulého týdne informovala v pondělí policie a zveřejnila i video z hazardního kousku. „Na železničním přejezdu v Moravském Písku se mu zřejmě nechtělo čekat, i když už svítila červená světla, rozjel se do kolejiště. V ten okamžik však začaly padat závory a kamion zůstal uvězněný mezi nimi,“ uvedl policejní mluvčí David Chaloupka.
Na rozdíl od jiného polského kamionu, který zavinil nehodu třeba ve Studénce, tento řidič měl lepší pud sebezáchovy.
S kamiónem prorazil závory, aby unikl střetu s vlakem. Dostal podmínku
„Zbytek zdravého rozumu naštěstí řidiči zůstal, sklopenou závoru prorazil a z přejezdu vyjel. To však byla jeho jediná světlá chvilka. Zastavit a oznámit nehodu už se mu nechtělo a z místa ujel. Chvíli za ním projel místem i osobní vlak,“ dodal mluvčí. Policisté přivítají popis dění případných svědků. Registrační značku vozu ale mají, takže mají velkou šanci řidiče vypátrat.
Silnice II/427 aktuálně slouží jako objížďka pro uzavřený úsek cesty I/55 z Břeclavi do Přerova. Provoz osobních i nákladních aut je tam značný. Přejezd kříží frekventovanou trať, kde vlaky jezdí rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Incidentů ohrožujících bezpečnost dopravy se tam stalo nemálo.
Řidič kamionu uvázl na Pardubicku na přejezdu. Běžel vlaku naproti
Například 25. dubna 2016, kdy kamion uzavřený mezi závorami napřed začal couvat a poté teprve prorazil závoru a opustil koleje asi pět vteřin předtím, než za jeho soupravou proletěl zoufale brzdící vlak Eurocity, dostal řidič vozu, čtyřiapadesátiletý Makedonec Vancho Harapov, tříletý trest odnětí svobody s podmíněným odkladem na tři roky a pětiletý trest zákazu řízení.
Jak dodal mluvčí, auto se ale může mezi závorami na přejezdu ocitnout i nešťastnou shodou okolností. „V tomto případě je namístě, tedy pokud je to možné, s vozidlem odjet nebo jej odtlačit z kolejí, a to i za cenu poškození závor nebo vozidla. Pokud je auto pro poruchu nepojízdné, je nutné, aby z něj všichni vystoupili a odešli do bezpečného prostoru mimo trať,“ řekl mluvčí.
Ze strany od kolejí je na přejezdovém zabezpečovacím zařízení, případně na výstražných křížích, napsáno číslo přejezdu, začínající písmenem P. To je třeba okamžitě ohlásit na tísňovou linku policie. „Je-li na místě více osob, je možné běžet podél kolejí v obou směrech a snažit se signalizovat strojvůdci, aby zastavil vlak,“ dodal mluvčí.