Hlavní obsah

Anonym byl obviněn z dalších telefonátů na linku 158, už volal víc než tisíckrát

Právo, Aleš Honus
Ostrava

Případ dvaačtyřicetiletého muže z Havířova, který ve stovkách případů telefonoval na tísňové linky, zatím nekončí. Přestože byl loni odsouzen k podmíněnému trestu za více než 900 zbytečných telefonátů, nepolepšil se a v lednu byl obviněn z dalších 70 volání, takže mu teď hrozí nástup do vězení.

Foto: Aleš Honus, Právo

Operátor Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě Jaroslav Mirocha přijímá telefonát na tísňové lince.

Článek

I po sdělení nového obvinění telefonátů nezanechal a na konci února opět během jediného dne zavolal na tísňovou linku 158, a to více než dvacetkrát.

Muži vyměřil soud loni podmíněný trest v délce pěti měsíců se zkušební dobou na 15 měsíců.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

V průběhu několika měsíců uskutečnil neuvěřitelných 900 telefonátů na různé tísňové linky. Proto je nepochopitelné, že i pod hrozbou, že se podmíněný trest může změnit na nepodmíněný, ve svém jednání pokračuje. Většinou se toho dopouští v době, kdy je pod vlivem alkoholu. [celá zpráva]

Telefonát opilého muže na tísňovou linku Video: Policie ČR

Naposledy si pro něj policisté přišli na konci února. „Vzhledem ke své podnapilosti byl po zadržení umístěn na protialkoholní stanici. Obvinění si vyslechl následující den po vystřízlivění,“ uvedla mluvčí policie Soňa Štětínská. Po sdělení obvinění byl muž propuštěn, podle policie není zákonný důvod pro jeho umístění do vazby.

Dvaačtyřicetiletý muž z Havířova je ve zlomyslných telefonátech jednoznačným rekordmanem. „Už ho tady všichni poznáme po hlase,“ řekl operátor tísňové linky Jaroslav Mirocha. „Těch hovorů je strašně hodně, on si většinou pozpěvuje, dělá si z nás legraci, mluví vulgárně a v podstatě nic nechce,“ dodal.

Pracovníci Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě každoročně přijmou celkem 165 tisíc hovorů na tísňových linkách, což je v přepočtu 450 hovorů denně. Volání, která jsou vyhodnocena jako zbytečná, tvoří asi čtvrtinu veškerých telefonátů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám