Článek
Nemalé procento vyučujících zastávalo podle autorů průzkumu v lednu alternativní názory a postoje.
Epidemie? Nafouknutá mediální bublina
„Nadprůměrně se to týká zvláště mladých učitelů ve věku do 34 let. Téměř čtyřicet procent z nich považuje epidemii koronaviru za nafouknutou mediální bublinu, covid-19 označují za běžné virové onemocnění podobné chřipce, myslí si, že pravidelné nošení roušek má negativní zdravotní důsledky, a nechtějí se nechat očkovat, protože to je nebezpečné,” shrnul Karel Strachota, ředitel programu Jeden svět na školách (JSNS) Karel Strachota, který se na šetření podílel.
Za prvních 15 minut se k očkování registrovalo 10 tisíc zaměstnanců škol

Podle Strachoty se dá předpokládat, že své postoje mohou přenášet i na žáky.
Průzkum dále ukázal, že podle zhruba čtvrtiny učitelů představují koronavirová opatření nepřijatelný zásah do základních svobod. Mezi pedagogy do 34 let a učiteli na středních odborných učilištích sdílely tento názor dvě pětiny.
Zároveň ale 96 procent respondentů uvedlo, že jejich škola zvládá současnou situaci výborně, případně s drobnými výhradami.
Výuka online se podle rodičů zlepšila, spokojeno je však jen 41 procent, ukázal průzkum

Podporu od ministerstva školství při zavádění výuky na dálku ovšem pocítila jen dvě procenta vyučujících.
Nejsložitější je zapojení všech studentů do online výuky
Spokojenost s technickým zajištěním výuky na dálku v prvním pololetí aktuálního školního roku narostla proti loňskému jaru z 22 procent na 80 procent. Za nejobtížnější označilo v lednu 59 procent vyučujících zapojení všech studentů do výuky online, 40 procent udržení pozornosti studentů při výuce a 29 procent technické problémy s připojením. Kolem 16 procent učitelů vnímalo v lednu distanční výuku jako neproblematickou.
Duševní zdraví některých dětí je v alarmujícím stavu, zařiďme jim návrat do škol, apelují odborníci

Asi tři čtvrtiny učitelů označily za příčinu obtíží studentů s distanční výukou jejich nechuť k učení po internetu, dvě pětiny viděly problém ve špatném připojení k internetu či v nedostatku podpory od rodiny a třetina v nedostatečném technickém vybavení žáků.
Kolem 49 procent dotázaných navíc uvedlo, že nedůvěřuje informacím české vlády k epidemii koronaviru. Kladně počínání kabinetu hodnotilo 29 procent učitelů. Z médií věřili nejvíc veřejnoprávním. České televizi vyjádřilo důvěru 72 procent pedagogů a Českému rozhlasu 53 procent.
Pětina rodičů znevýhodněných dětí je bez kontaktu se školou, zjistilo šetření

Průzkum udělala agentura Focus ve spolupráci se vzdělávacím programem JSNS pro Evropskou lidovou stranu pod záštitou europoslance Luďka Neidermayera. Konal se v lednu a zúčastnilo se ho zhruba 700 vyučujících z přibližně 200 základních a středních škol v ČR.