Článek
Zejména v období poznamenaném dopadem pandemie COVID-19 se banka snaží vyjít vstříc jak novým, tak stávajícím klientům a umožnit maximální dostupnost svých služeb v online prostředí. Klienti Raiffeisenbank tak již dnes mohou 95 % všech svých běžných bankovních služeb zvládnout plně online bez nutnosti osobního kontaktu.
K založení účtu online stačí připojení k internetu, mobilní telefon a běžný účet v jiné bance. V žádosti na webových stránkách klient vyplní základní osobní údaje a pomocí telefonu vyfotí občanský průkaz a jeden další doklad – řidičský průkaz nebo pas. Pro ověření totožnosti banka vyžaduje pořízení fotografie klienta tzv. „selfie“ a zaslání 1 koruny z existujícího účtu žadatele u jiné banky.
„Aktuálně si touto cestou mohou založit běžný účet občané České republiky starší 18 let, a to konkrétně Chytrý a Aktivní účet pro fyzické osoby. Na dalším rozvoji intenzivně pracujeme a v blízké budoucnosti bychom chtěli rozšířit možnost založení účtu online i na malé a střední podnikatele,” říká Petr Šíma, manažer digitálních prodejů v Raiffeisenbank.
Žádost lze pohodlně a jednoduše vyřídit jak na počítači, tak s pomocí mobilního telefonu. Na počátku roku 2021 plánuje banka umožnit zřízení běžného účtu pro fyzické osoby také prostřednictvím aplikace Mobilní eKonto.