Článek
„Pracujeme na tom, aby ti, co nechtějí na úřad chodit, nemuseli. Proto rozšiřujeme možnosti elektronické komunikace. Koronavirus ukázal, že to je správný trend,“ uvedl ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje v Ostravě Tomáš Kotyza. Díky dlouhodobé snaze o digitalizaci procesů veřejné správy mohl moravskoslezský krajský úřad snadněji než jiné přejít do nouzového stavu.
„Moravskoslezský kraj je prvním krajem, který zveřejnil své formuláře prostřednictvím Ministerstva vnitra na Portálu občana, a nabízí tak možnost EPODÁNÍ s 20procentní slevou na správním poplatku,“ řekl Tomáš Kotyza. Upozornil, že správní poplatky lze uhradit i prostřednictvím nově vzniklé platební brány.
„Připravujeme tzv. Tichou linku, která usnadní komunikaci klientům se sluchovým a kombinovaným postižením. Klienta vyzvedne na recepci úřadu úředník, který se pomocí tabletu spojí s tlumočníkem do znakové řeči. Ten komunikaci online přeloží nebo přepíše,“ uzavřel Tomáš Kotyza.