Článek
Stanice vznikla v logistickém areálu v rámci spolupráce Pražské plynárenské se společností Rohlík.cz, která pro své rozvozy využívá právě vozů s pohonem na CNG. Stanice má výkon více než 5 000 kg denně a se svými čtyřmi výdejními místy je tak dostatečně dimenzovaná pro obsloužení vozového parku Rohlíku, který nyní čítá přibližně 600 vozidel, a dalších zákazníků, kteří sídlí v areálu P3 Park i mimo něj. Na této stanici zákazníci naplní nízkoemisní bioCNG, díky kterému ušetří oproti běžnému zemnímu plynu 420 tun CO2 ročně.
„I přes pandemickou situaci se nám v uplynulém roce podařilo zvýšit prodej CNG a bioCNG na našich plnicích stanicích o 25 % v porovnání s rokem 2020, což představuje nejvyšší meziroční nárůst ze všech prodejců CNG v ČR. Z toho více než čtvrtinu tvořilo bioCNG. Letos očekáváme nárůst ještě vyšší, kromě našich jedenácti plnicích stanic, jsme také dodavatelem zemního plynu pro další desítky CNG stanic v ČR,“ uvedl předseda představenstva Pražské plynárenské Martin Pacovský.
V loňském roce se počet vozidel poháněných zemním plynem na českých silnicích zvýšil na téměř 30 tisíc a je tak vidět, že zájem o tento pohon neustále roste.
Pražská plynárenská v této oblasti kromě Rohlíku dlouhodobě spolupracuje také s Pražskými službami, jejíž vozy pro svoz komunálního odpadu jezdí právě na bioCNG. Společně tak přispívají ke zlepšení stavu ovzduší v Praze.
Pražští plynaři připravili pro své zákazníky i další novinku, kterou je zrychlení a zjednodušení komunikace prostřednictvím BANK ID. Jedná se o digitální ověření totožnosti uživatele, které představuje jednoduchou a bezpečnou komunikaci a funguje odkudkoli.
Díky této službě se zákazníci mohou přihlásit k různým službám svými údaji do internetového bankovnictví. Výrazně se jim tak zjednoduší online život, protože místo desítek hesel postačí jenom jedno. Zákazníci Pražské plynárenské se díky službě bankovní identita mohou registrovat do zákaznického portálu.
„Digitalizace je pro nás jednou z největších priorit. Zavedení služby Bank ID je prvním z kroků k zefektivnění služeb našim zákazníkům. Ověření identity na našem zákaznickém portálu bude díky tomuto řešení velmi rychlé, pohodlné a bezpečné,“ uvedl Martin Pacovský předseda představenstva společnosti.