Hlavní obsah

Expanze do zahraničí s Retailys již není jen pro vyvolené

Novinky, Retailys

Zvyšte tržby svého eshopu a diverzifikujte příjmy po celé Evropě. Expanze do zahraničí je v cizině běžný trend, který se nyní dostává také k nám.

Foto: Retailys

Mezinárodní expanze je po vybudování loajální národní zákaznické základny, dalším krokem k růstu vašeho podnikání.

Článek

Každý fungující eshop dříve nebo později narazí na limit velikosti trhu. Získání nového zákazníka je čím dál dražší a tržby rostou jen velmi pomalu. Přitom pokud máte zajímavý produkt, je škoda se limitovat pouze na lokální trh. Proto firmy využívají strategické polohy Česka a po vzoru velikánů expandují na nové trhy. V dnešní moderní době již není třeba se omezovat jen na Slovensko či Německo. Velmi zajímavými trhy s velkou kupní silou jsou nejen západní země jako Francie, Itálie nebo Španělsko, ale také země východní Evropy např. Polsko či Maďarsko.

Expanze se neomezuje jen na nové eshopy. Dnešnímu světu e-commerce také dominují tzv. marketplace a srovnávače zboží. Na evropském trhu jich je velké množství a nahráním svých produktů na některé z nich, můžete několikanásobně zvýšit svůj obrat díky oslovení milionů potenciálních zákazníků po celém světě, kteří na marketplace nakupují.

Expandujeme, lokalizujeme, prodáváme

Když se rozhodnete vystoupit ze své komfortní zóny a vydáte se za hranice lokálního trhu, čeká vás mnoho výzev. Expanze do zahraničí totiž není jen o samotném přeložení eshopu, ale také řešení například lokálních specifik, které tamní uživatelé vyžadují.

Pouhý překlad z jednoho jazyka do druhého totiž zachovává význam původního textu a pro zahraniční čtenáře nemusí vyznít tak, jak by v dané zemi měl. Oproti tomu lokalizační proces obsahuje jak překlad, tak i přizpůsobení textu a obsahu kulturnímu prostředí cílového jazyka. Dalším příkladem lokalizace je nastavení sazeb DPH, které se u některých kategorií produktů mohou lišit, a také napojení na lokální dopravce a platební brány. Důležité je i povědomí o legislativních podmínkách, které jsou v každé zemi odlišné.

Pro zvýšení prodejů je zásadní být tam, kde je zákazník. Toho velmi často najdeme na různých srovnávačích a zmiňovaných marketplace platformách, kam je potřeba svůj eshop napojit, spravovat produkty a umět rychle expedovat objednávky. Při napojení vícero platforem může být velmi složité mít nade všemi dokonalý přehled.

Foto: Retailys

Systém Retailys propojuje databázi produktů, objednávky, faktury i správu skladů pro všechny e-shopy do jednoho přehledného cloudového řešení.

V takovém případě je vhodné se poohlédnout po omnichannel řešení, které dokáže efektivně automatizovat všechny procesy a tím zjednodušit správu eshopu. Právě díky propojení vícero systémů do jedné administrace získáte kompletní přehled a budete se moct věnovat pouze rozvoji. V jednoduchých náhledech uvidíte od propojení systémů až po jednotlivé objednávky, které tak můžete velmi jednoduše spravovat.

 Prodávat v zahraničí lze již na pár kliknutí

Pokud jste chtěli expandovat v minulosti, museli jste buďto vyvinout své vlastní řešení nebo spustit několik nezávislých služeb, které spolu neuměly komunikovat. Navíc veškerá příprava a zřizování bylo na dlouhé týdny příprav. Všechny tyto problémy nyní řeší systém Retailys. Je to softwarový základ, který potřebuje každý online prodejce pro rychlou expanzi do zahraničí. Díky optimalizované administraci je spuštění nového eshopu opravdu jen na pár kliknutí. Navíc váš eshop bude splňovat všechna lokální specifika, která jsou nutným základem k úspěšnému prodeji.

Výběr článků

Načítám