Článek
Server CNN poznamenává, že u tak proslulé hračky, která je na trhu již od roku 1952, jde o velmi výraznou změnu.
„V Hasbro chceme ubezpečit, že v Brambůrkově světě jsou vítání všichni, a tak upouštíme od slova pan, abychom podpořili genderovou neutralitu a inkluzi,“ uvedla společnost v prohlášení. Hračka se pod kratším názvem objeví na pultech už letos v listopadu.
Firma ovšem posléze upřesnila, že slovo pan zmizí pouze z názvu produktu jako takového. Samotné postavy pana a paní Brambůrkových, známých právě z Příběhu hraček, budou i nadále existovat, jen se budou prodávat pod jednotnou značkou Potato Head, namísto Mr. Potato Head.
Hold that Tot – your main spud, MR. POTATO HEAD isn’t going anywhere! While it was announced today that the POTATO HEAD brand name & logo are dropping the ‘MR.’ I yam proud to confirm that MR. & MRS. POTATO HEAD aren’t going anywhere and will remain MR. & MRS. POTATO HEAD pic.twitter.com/6I84KrxOLQ
— Hasbro (@Hasbro) February 25, 2021
Hračkářské společnosti se v posledních letech snaží více reflektovat současnou dobu a různorodost, připomíná server CNN. Například Mattel, autor panenek Barbie známých pro nerealistické ženské proporce, představil panenky ve více verzích, které odrážejí různé druhy postavy nebo etnik.