Článek
Při pokusu, který se uskutečnil v březnu na zkušební platformě, narazil vlak jedoucí rychlostí 36 kilometrů v hodině do druhého, který stál na trati. Oba přitom měly osm vagonů.
Svůj vysokorychlostní železniční systém Čína v uplynulém desetiletí významně rozšířila. Rozsáhlá síť nyní spojuje všechna hlavní města po celé zemi. Dva hlavní aspekty bezpečnosti vysokorychlostních vlaků jsou aktivní a pasivní systémy. Aktivní zahrnuje předcházení nehodám, zatímco pasivní zajišťuje ochranu obětí havárie, jakmile k ní dojde.
„Když selže aktivní bezpečnost, náš pasivní systém bude poslední bezpečnostní bariérou. Ten zahrnuje mechanické bezpečnostní zařízení, stejně tak jako kompresní trubky na kloubu spojky, zařízení pro absorpci aktivní energie nebo absorpční zařízení na vagonu. Výsledky testu ukázaly, že prostor uvnitř lokomotiv zůstal po srážce neporušený, což dokazuje účinnost zařízení pohlcujícího energii,“ popsal hlavní inženýr Pen-chuaj Li ze společnosti CRRC Changchun Railway Vehicles, která soupravy vyrábí.
Podle něj technologie splňuje všechny mezinárodní standardy. „Soudě podle výsledků testů mohu s hrdostí říci, že náš systém absorpce energie je bezpečný a spolehlivý,“ dodal s tím, že společnost bude i nadále zdokonalovat své technologie pasivní bezpečnosti.